ساخت‌ و سازهای غیر مجاز معضل جدی در کاشمر است

مهدی فروزان ظهر امروز در جلسه شورای اداری کاشمر در سالن اجتماعات آب و فاضلاب این شهر اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده و جلوگیری از سوء استفاده گروه‌های نفاق و مخرب، هر خودروی پلاک قرمزی که از ساعت 9 شب در معابر و خیابان‌های سطح شهر پارک باشد توسط نیروی انتظامی به پارکینگ منتقل می‌شود و مسئول اداره به عنوان عهده‌دار حفاظت و مراقبت از اموال بیت‌المال باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه تمام خودروهای دولتی پلاک قرمز و پلاک شخصی به جز برخی خودروها به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی باید دارای بغل‌نویسی باشند، افزود: به نیروی انتظامی ابلاغ کردیم در صورت مشاهده خودروی دولتی فاقد بغل‌نویسی با آن برخورد کند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه همواره به دنبال ایجاد تعامل و همکاری متقابل بین دستگاه‌ها و ادارات دولتی هستیم، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی حق ندارند علیه اداره دولتی در محاکم قضایی طرح شکایت کنند؛ بر این اساس اگر اختلافی بین دو دستگاه دولتی ایجاد شود فرماندار مکلف به بررسی اختلاف و برطرف کردن آن است.

وی با بیان اینکه بحث ساخت‌ و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان به یک معضل جدی تبدیل شده، از شهرداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اوقاف و امور خیریه خواست تا با پدیده زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان می‌شود به طور جدی و قاطع برخورد کنند.

فروزان با اشاره به ساخت‌ و سازهای انجام شده در حریم و مسیر رودخانه و کانال رودخانه در محدوده شهری به اداره آب شهرستان اخطار داد تا با نظارت و برخورد جدی و قانونی مانع از ساخت‌ و سازهای غیر قانونی و غیر مجاز در این مسیرها شود، چرا که جلوگیری از ساخت و ساز در حاشیه و مسیر رودخانه از وظایف ابتدایی اما اصلی امور آب است و طرح کمبود نیرو و امکانات برای مقابله با متخلفان قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به آغاز فصل زمستان و افزایش میزان استفاده شهروندان از گاز شهری افزود: اگر چه پیش از این بیشترین میزان استفاده از گاز 400 تا 450 میلیون متر مکعب در استان بوده؛ اما امسال خراسان رضوی با مصرف روزانه 600 میلیون متر مکعب گاز رکورد جدیدی بعد از انقلاب ثبت کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه با اختصاص اعتبار لازم عملیات ارتقاء خط انتقال گاز از تربت‌ حیدریه به کاشمر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: فشار گاز شهرستان در برخی روزهای اخیر به زیر 300 رسیده است ولی خوشبختانه با تدابیر و مدیریت انجام شده احساس کمبودی در مشترکین به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و ادارات دولتی مکلف و موظف به رعایت الگوی مصرف هستند یادآور شد: در این راستا اکیپ بازرسی در شهرستان تشکیل شده است و با ادارات متخلفی که دمای آنها بیش از 21 درجه سانتی‌گراد باشد برخورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *