مسابقات قرآنی طرح خانواده در کاشمر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهری پالایی، مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشمر، صبح امروز، 17 دی‌ماه در جلسه علنی شورای شهر در تشریح مصوبات این کمیسیون گفت: مقرر شده است به منظور ترویج معارف نورانی قرآن کریم در بین شهروندان کاشمری، مسابقه قرآن طرح خانواده با همکاری مدارس قرآن آموزش و پرورش برگزار شود که بر این اساس پرسشنامه‌هایی تنظیم شده است و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشمر با اذعان به اینکه انس و مودّت با قرآن سعادت و خوشبختی را به همراه دارد، افزود: اگر از قرآن فاصله بگیریم به هر موقعیتی که در ذهن داریم هم برسیم، احساس خوشبختی و سعادت نخواهیم کرد اما با قرآن در هر موقعیتی که باشیم، احساس آرامش و لذت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: توجه خاص قشرهای مختلف مردم و خانواده ها به حفظ، قرائت و تفسیر قرآن و نهادینه‌شدن این مسئله از سنین کودکی در فرزندان امری ضروری بوده و از بسترهای سبک زندگی قرآنی و اسلامی به شمار می‌رود.

وی در ادامه همچنین بیان کرد: با تصویب کمیسیون فرهنگی مقرر شده است که شهرداری کاشمر نسبت به چاپ و انتشار کتاب کودک با موضوع فرهنگ شهروندی و مدیریت شهری اقدام کند.

پالایی همچنین در مورد دو مصوبه دیگر کمیسیون فرهنگی شورای شهر عنوان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان طرح اخلاق در خانواده از کتاب «به رنگ آسمان» و نیز مسابقه نقاشی با موضوع‌های آزاد و شهر زیبا با همکاری انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از دیگر مصوبات کمیسیون فرهنگی شورای شهر هستند.

یادآور می‌شود، مصوبات کمیسیون فرهنگی پس از طرح در جلسه علنی به تصویب اعضای شورای شهر رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *