برنامه دین، نشاط و زندگی در کاشمر برگزار شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: طی شش‌ماه گذشته ۳۰ برنامه دین، نشاط و زندگی در مدارس سطح شهرستان کاشمر برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم مجیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه طی شش‌ماه گذشته ۳۰ برنامه دین، نشاط و زندگی در مدارس سطح شهرستان برگزار شده است، گفت: از دیگر برنامه‌های این اداره در این مدت می‌توان به برگزاری مسابقه نورالهدی با محوریت تفسیر نمونه و برگزاری دوره تربیت مربی عفاف‌گرایی با حضور بیش از 40 نفر از مبلّغان اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت زندگی ویژه مزدوجان جوان با هدف تقویت بنیان خانواده و آموزش مهارت‌های همسرداری با حضور اساتید استانی در روستاهای قوژد، میرآباد و عشرت‌آباد، از تشکیل هسته‌های فرهنگی جوان در روستاهای محمدیه، میرآباد و مکی و حمایت از طرح‌های هسته‌ها با موضوعات سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های خانواده و پیشگیری از معضلات اجتماعی خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر اظهار کرد: این اداره ضمن انجام حمایت‌هایی از طرح پورتال ملی مساجد و اختصاص اعتبار حمایتی به این طرح بیش از 40 کلاس روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم قرآنی را در مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار کرده است.

وی افزود: این اداره در راستای تکمیل و تأیید پرونده‌های مبلّغان ثبت نام شده، اجرای طرح تغذیه فکری ائمه جماعت از طریق اهدای کتاب و لوح فشرده، شناسایی اساتید گفتمان‌های دینی جوان، برگزاری دوره آموزشی برای آنان و برگزاری طرح تلاوت نور در روستاها را پیگیری می‌کند.

مجیدی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های شبستان روستایی و برگزاری دور‌ه‌های آموزشی ویژه مبلّغان، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام شهادت و ولادت ائمه(ع) طی سال در مساجد توسط روحانیون مستقر و هجرت روستاها و برگزاری کارگاه‌های عفاف و حجاب در طول سال در سطح شهر و روستاها از جمله اقدامات دیگر این اداره طی شش‌ماه اخیر به‌شمار می‌رود.

وی به افزایش تعداد روحانیون مستقر از 36 به 54 نفر در روستاهای شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بخش کوهسرخ جهت امر تبلیغ در طول یک سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان کاشمر در بین شهرهای استان دارای بیشترین آمار روحانی است.

مسئول ستاد کمیته دهه فجر شهرستان کاشمر با اشاره به اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی طی این ایام در شهرستان گفت: برگزاری مراسم دین، نشاط، زندگی و جشن‌های انقلاب در مدارس و مساجد سطح شهرستان و شهر ریوش، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم آنان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اجرای گفتمان‌های دینی جوان در مدارس و مساجد، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی، ورزشی، پیامکی و … را در ایام دهه فجر در شهرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: ایراد سخنرانی‌های گوناگون با موضوع آسیب‌های اجتماعی در زمینه خانواده و سبک زندگی اسلامی، معضلات استفاده از ماهواره، همایش پیاده‌روی خانوادگی در روستاها و سطح شهرستان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عفاف و حجاب، بازدید از خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست معلول و اهدای سبد کالای غذایی به آنان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *