مصالح ساختمانی غیر استاندار در بازار کاشمر نگران کننده است

رییس نظام مهندسی کاشمر با انتقاد و نگرانی از وجود مصالح غیر استاندارد در بازار گفت: متاسفانه میلگردهایی در بازار هستند که وقتی خم می شوند می‌شکنند.

محمد خباززاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه بتنی که مردم کاشمر گران می‌خرند در محل بتن ریزی هم استانداردها باید رعایت شود، افزود: متاسفانه بعضی افراد به بتن آب می زنند.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمایشگاهی نشان داده به دلیل آب زیادی که به بتن می زنند 50 درصد مقاومت آن کاهش می‌یابد، بیان کرد: متاسفانه وقتی بتن از کارخانه خارج می‌شود بعد از 90 روز 205 جواب می دهد.

وی همچنین به وضعیت آجرهای موجود در بازار اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از غالب‌هایی که برای آجر مورد استفاده قرار می‌گیرد استاندارد نیست.

خباززاده با اعلام اینکه عرض استاندارد آجر باید 10.5 و طول آن باید 21 سانتیمتر باشد ولی اینگونه نیست، و تمامی یک سانت کم دارند، ابراز کرد: در بعضی مواقع لوله هایی که برای آبیاری باغات استاندارد شده در منازل استفاده می شود.

رییس نظام مهندسی کاشمر در ادامه با اعلام اینکه تامین مصالح بی کیفیت و غیر استاندارد بسیار راحت شده است، گفت: متاسفانه اداره استاندارد نظارتی برروی تولید مصالح ساختمانی ندارد.

وی با بیان اینکه بی کیفیتی بعضی از مصالح بسیار بالا است، افزود: بعضی مصالح استاندارد دارند اما برروی تولیدشان نظارتی نیست .

خباززاده با اشاره به اینکه اداره استاندارد و دستگاههای نظارتی مقصر این اتفاقات هستند، بیان کرد: فقط ناظرین نمی توانند نظارت کنند مسئولان مربوطه وظیفه سنگین تری بر تولید دارند و باید در محل نظارت ها قوی تر شود.

رییس نظام مهندسی کاشمر از رها شدن بازار در خصوص تولید مصالح ساختمانی بی کیفیت خبر داد و گفت: مصالح غیر استاندارد در بازار بسیار فراران است و اکثر کسانی که کارشان ساخت و ساز است به دنبال اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت هستند.

وی با بیان این که این بی کیفیتی در تمامی مصالح از جمله شیرآلات، کاشی، سرامیک و … دیده می شود، از اداره استاندارد خواست نظارت بیشتری بر روی مصالح ساختمانی که تولید می شود داشته باشند.

وی عنوان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی ساختمان سازی در شهر، استفاده از مصالح غیراستاندارد و بی‌هویت یا بدون مشخصات فنی است که اخیرا در بین سازندگان بسیار رواج پیدا کرده و همین امر نه تنها در کیفیت ساخت ساختمان بلکه در ایمنی و سلامت مصرف کنندگان می تواند تأثیر به سزایی داشته باشد

یک پاسخ

  1. با سلام اقای مهندس همینطور که شما ودوستانتان کارخانه بتن زدید بقیه کارخانه ها راهم بیارید تا مصالح استاندارد باشد به شرط اینکه پروانه ساختمانی توسط دوستتان اقای شهردار صادر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *