عدم استفاده‌ از کلاه ایمنی در کاشمر نگران‌کننده است

فرماندار کاشمر با تأکید بر برخورد جدی پلیس راهور با راکبین موتورسیکلتی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند گفت: متأسفانه آمار استفاده‌ کنندگان از کلاه ایمنی در کاشمر نگران کننده و بسیار پائین است.
خبرگزاری فارس: عدم استفاده‌ از کلاه ایمنی در کاشمر نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در جلسه کمیته جامعه ایمن کاشمر اظهار داشت: در شرایطی که قانون استفاده از کلاه ایمنی در کشور از سال ها قبل تصویب و نهادینه شده است، باید این قانون در شهری مثل کاشمر که از تعداد زیاد موتورسیکلت سوار برخوردار است باید اجرایی و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه پلیس راهور به عنوان متولی و برخوردکننده با راکبینی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند باید به صورت جدی وارد شود، یادآور شد: زمان فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی به پایان رسیده است و باید با برخوردهای قاطعانه پلیس، زمینه افزایش استفاده از کلاه ایمنی فراهم شود.

فروزان با اشاره به اینکه بر اساس نظریه پلیس راهور کاشمر تنها 5 درصد راکبین موتورسیکلت در کاشمر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که 43 درصد حوادث ترافیکی مربوط به موتورسیکلت‌هاست باید تلاش شود تا استفاده از کلاه ایمنی افزایش و آمار حوادث نیز کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه وجود یک سیستم بازدارنده نقش مهمی در توجه ویژه و اهمیت مردم نسبت به سلامت خودشان و کاهش چشمگیر حوادث دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی و پلیس راهور باید اقدامات لازم در خصوص فرهنگ‌سازی را با استفاده از کمک و همیاری دستگاه‌های متولی در این حوزه انجام دهد تا مردم نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مکلف و پلیس راهور نیز وظیفه ذاتی خود را در برخورد با متخلفان انجام دهد.

فرماندار کاشمر با اشاره به وقوع تصادفات و حوادث جاده‌ای در محور کاشمر به شادمهر اظهار داشت: در جاده کاشمر نگرانی‌های جدی داریم به طوری که به دلیل دو طرفه بودن جاده، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز شاهد بروز حوادث ناگوار هستیم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته تا کنون 9 نفر از هموطنان در این محور بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند افزود: پنج نفر از فوت شدگان در یک حادثه و چهار نفر دیگر راکب موتورسیکلت بودند که در حوادث جان باختند، لذا با توجه به حادثه‌خیز بودن محور می‌طلبد مسئولان استانی و کشوری توجه ویژه به موضوع دو بانده کردن این مسیر داشته باشد.

فروزان با اشاره به اینکه کاشمر با توجه ویژه به تمامی پارامترها توانسته به عنوان نخستین شهر خاورمیانه به عضویت جامعه ایمن بپیوندد، گفت: دستگاه‌ها و ادارات عضو این کمیته باید تلاش کنند با ارائه آمار و گزارش‌های مستمر انجام شده، شرایط را برای تمدید عضویت این شهرستان در کمیته جامعه ایمن انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *