سامانه پاسخگویی بهداشتی ۱۴۹۰ در کاشمر راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: سامانه پاسخگویی بهداشتی ۱۴۹۰ در شهرستان کاشمر راه اندازی شد.

مجتبی قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشمر، از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان کاشمر خبر داد و اظهار داشت: این طرح هر ساله در آستانه نوروز با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و به منظور نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ارائه مطلوب خدمات بهداشتی همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت کاشمر خاطرنشان کرد: این طرح به منظور کنترل تمام فعالیت‌های بهداشت محیطی از جمله نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و برخورد با فروشندگان دوره گرد در طول شبانه روز با حضور25 نفر اعضای تیم بازرسی و اداری، بطور متوسط روزانه در قالب سه تیم بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی کاشمر از ابتدای اسفند تا نیمه فرودین ماه فعالیت دارند.
معاون امور بهداشتی کاشمر افزود: بازدیدها و نظارت‌ها از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها، اماکن عمومی، آجیل و شیرینی فروشی‌ها،‌ ترمینال‌ها، اماکن بین‌راهی و آرامگاه‌ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب خواهد بود.
قائمی گفت: قنادی‌ها، خشکبار و آجیل فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها، مراکز اقامتی و اماکن حساس از جمله اماکنی هستند که در این ایام بیشتر مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: نظارت بر کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان به صورت حداقل هر 15 روز یک بار و جمعاً سه بار در طول اجرای برنامه انجام می‌شود.
قائمی بیان کرد: در طرح تشدید نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با واحد متخلف به طور قاطع برخورد قانونی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *