زمین‌های کاشمر تشنه‌اند

رییس هواشناسی کاشمر گفت: هنوز هم زمین‌های شهرستان تشنه هستند و کمبود آب جبران نشده است.

مجید بیجندی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: نمودارهای بارندگی کاشمر در طول 30 سال گذشته نشان می‌دهد میانگین بارندگی 30 ساله شهرستان 101 میلیمتر بوده است. کاشمر به نسبت دوره آماری همچنان با کمبود بارندگی مواجه بوده و بیش از 16 سال است که زمین آن تشنه است.

وی افزود: بارندگی امسال به نسبت سال گذشته 95 درصد افزایش داشته است. براساس دوره آماری که از سال 65 تا امروز تعیین می‌شود، 101 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. بارش‌ سال‌های اخیر در مقایسه با دوره آماری 30 ساله، 22 درصد کاهش بارندگی نشان می‌دهد.2800 کیلومتر مساحت کاشمر است که از این سطح در سال زراعی 92 و 93، 24.1 درصد مساحت شهرستان در وضعیت نرمال و 75.9 درصد در حالت خشکسالی ضعیف بوده است.

بیجندی خاطرنشان کرد: نسبت به وضعیت شهرستان جزء چند شهرستان محدودی در استان هستیم که وضعیت نرمالی دارد. با کمبودهای شدید در بارندگی‌ها، باید در مصارف آب به خصوص در بخش کشاورزی صرفه جویی کرد. به هیچ وجه آمار افزایش بارندگی سال جاری به نسبت سال گذشته بدین معنی نیست که وضعیت ما خوب و نرمال است.

وی تصریح کرد: هرچند وضعیت بارندگی نسبت به سال گذشته بهتر شده اما هیچ‌گاه کمبودها نتوانسته است جبران شود. براساس آنچه ایستگاه‌های باران سنجی در سطح منطقه نشان می‌دهد قریب به 80 درصد شهرستان کاشمر همچنان در خشکسالی به سر می‌برند

یک پاسخ

  1. با این صحبت ها اعتبارات خشکسالی به کاشمر داده نمیشه مجید دلبندم.نگو وضع نرمال بوده کو باران.اعتبارات خشکسالی را نپران .ساکت باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *