مراسم اعتکاف در 30 مسجد کاشمر و خلیل‌آباد برگزار می‌شود

حجت الاسلام قاسمعلی مجیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: در حال حاضر ثبت‌نام از معتکفان آغاز شده و افرادی که تمایل به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در ایام ولادت حضرت علی (ع) را دارند می‌توانند، ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 200 نفر مرد و زن در 27 مسجد شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد معتکف شدند، یادآور شد: با توجه به استقبال شهروندان در این دو شهرستان، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است مراسم معنوی اعتکاف در 30 مسجد این شهرستان‌ها برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: اعتکاف عملی پسندیده و سنتی حسنه است و همه ساله این مراسم معنوی همزمان با ولادت امیرالمومنین آغاز و معتکفان در مدت سه روز برگزاری با خدای خویش خلوت و با او به راز و نیاز می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پررنگ جوانان در مراسم اعتکاف و در راستای بهره‌گیری و استفاده معتکفان از ظرفیت معنوی آن در راستای خودسازی، راز و نیاز با معبود برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نظیر سخنرانی با موضوع بصیرت افزایی، بیان احکام، آموزش صحت قرائت نماز، قرائت و ترتیل قرآن، حلقه‌های معرفت پیش‌بینی شده است.

مجیدی تصریح کرد: در زمان برگزاری اعتکاف، روحانیون مستقر و هجرت روستاها نیز همراه با معتکفین در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *