میدان میوه و تره بار کاشمر با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت نیازمند ساماندهی است

.

به گزارش ایرنا، پرونده میدان میوه و تره بار کاشمر که سالها است در شورای اسلامی شهر و شهرداری مطرح می باشد تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کسبه این میدان که به دنبال احداث میدان بار جدید هستند خواستار واگذاری آن به بخش خصوصی می باشند و شهرداری نیز با استناد به ماده ۵۵ قانون با واگذاری آن به بخش خصوصی مخالف است.

رییس اتاق اصناف کاشمر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: درخواست احداث میدان بار جدید توسط کسبه میدان بار مطرح شده و به رغم مکاتبات مکرر صورت گرفته با شورای اسلامی شهر و شهرداری تاکنون به نتیجه مثبتی نرسیده ایم.

محمد رضا جبلی افزود: اگرچه قانون با واگذاری میدان بار به بخش خصوصی مخالفت نموده اما شورای اسلامی شهر با کلیات آن موافقت نموده است.

وی از شهرداری خواست با استعلام از شهرهای اطراف در صورت واگذاری میدان بار به بخش خصوصی در این شهرها با این امر در کاشمر هم موافقت نماید.

وی اظهار کرد: حداکثر کرایه ماهیانه پرداختی توسط کسبه میدان بار به شهرداری تا سال ۱۳۹۱ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود اما از آن سال به بعد این مبلغ یکباره ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

رییس اتاق اصناف کاشمر افزود: گرچه تمام کسبه میدان بار با افزایش کرایه مخالف بودند اما با عقدقرارداد جدید به مدت دو تا سه سال به این امید که پس از آن میدان بار به بخش خصوصی واگذار گردد، موافق هستند.

جبلی گفت: کسبه مزبور توان پرداخت مداوم این اجاره بها را ندارند.

به گفته وی میدان بار کنونی کاشمر مشکلات بسیار دارد که در شان این شهرستان نیست.

شهردار کاشمر نیز در این باره گفت: مسوولین اتاق اصناف مدام در صدد دور زدن قوانین شهرداری هستند.

جعفر سلیمانی افزود: هر وقت صحبت از افزایش اجاره بهای مغازه های میدان بار می شود کسبه آنجا به دنبال ساختن میدان بار جدید می افتند.

وی اظهار کرد: در گذشته میدان بار آنقدر به حال خود رها شده بود که سقف مغازه ها در حال فرو ریختن بود.

وی با بیان اینکه شهرداری کاشمر روزانه میلیونها ریال هزینه دارد گفت: با تحقق کامل بودجه ۳۶۰ میلیارد ریالی سال جاری شهرداری نیز مبلغ ناچیز اجاره بهای کسبه میدان بار در تامین هزینه های این شهرداری تاثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کل اجاره بهای کسبه میدان بار هزینه یک روز شهرداری است و عده ای که در صدد ساخت میدان بار جدید هستند باید بدانند با هزینه های موجود ساخت این مکان دست کم ۸۰ میلیارد ریال هزینه دارد که بعید است در توان کسبه باشد.

شهردار کاشمر خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مصالح و منافع شهرداری را در نظر بگیریم به نفع ما است که کسبه میدان بار را تخلیه کنند زیرا بر ارزش آن افزوده شده و می توان از آن استفاده بهینه تر کرد.

وی با بیان اینکه قانون هیچگونه تغییری نکرده و هیچ حقی مبنی براینکه کسبه میدان تره بار می توانند میدان بار داشته باشند در نظر گرفته نشده است گفت: تنها در شهرهایی که اداره میدان بار توسط شهرداری به صرفه نیست این امر به بخش خصوصی واگذار می شود.

رییس شورای اسلامی شهر کاشمر نیز در این باره گفت: برای رسیدگی به مشکلات میدان بار این شهر باید کمیسیون ویژه متشکل از افرادی از شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نمایندگان کسبه میدان بار تشکیل شود تا با کارشناسی دقیق و اصولی و ارایه آن به جلسه شورا برای تصمیم گیری نهایی اقدام شود.

سید حسن حسینی افزود: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده اما براساس آخرین استعلام ها در سال ۱۳۹۱ هیچ میدان باری در استان خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *