اولین همایش منطقه‌ای مساجد خراسان رضوی در کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین همایش منطقه‌ای مساجد خراسان رضوی، صبح امروز، 17 اردیبهشت ماه با حضور هیئت امناء مساجد، مسئول رسیدگی به امور مساجد استان و رئیس ستاد اجرایی زکات استان خراسان رضوی در محل آرامگاه شهید مدرس کاشمر برگزار شد.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر در این مراسم، از مساجد به عنوان بزرگترین دانشگاه و پایگاه عظیم انسان سازی نام برد و افزود: در دانشگاه‌ها کار تعلیم و تا حدودی تربیت انجام می‌شود اما مساجد هم محل عبادتگاه است و هم محل تعلیم و تربیت.

وی مساجد را محلی برای تأمین امنیت روحی و روانی و فیزیکی مردم دانست و عنوان کرد: بدون شک هر کس به مسجد بپیوندد از عذاب قیامت و تهاجم شیطان و مفاسد در امان خواهد بود.

وی همچنین مسجد را پالایشگاه معنوی، فرهنگی و اخلاقی مردم دانست و گفت: یکی از آثار برجسته مساجد، تحقق انقلاب اسلامی بود زیرا انقلاب از این مکانها شروع شد.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام حسین حائری، مسئول امور رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری تمام روستاهایی که بالای 200 خانوار جمعیت داشته باشند دارای روحانی می شوند، از روحانیونی که می توانند به این روستاها هجرت کنند، خواست آمادگی خود را اعلام کنند.

وی با اظهار تاسف از این که امروز دهها خانه عالم در روستاها خالی از روحانی است، بیان کرد: متأسفانه شهرستان های استان و برخی روستا با کمبود روحانی مواجه هستند که امیدواریم روحانیان با یک عزم ملی و حرکت جهادی این مشکل را رفع کنند.

همچنین حجت‌الاسلام محمد قادری، رئیس ستاد اجرایی زکات استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرستان کاشمر در سال گذشته رتبه اول را در جمع آوری زکات به خود اختصاص داده است، افزود: طی سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان زکات در کاشمر جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها و روستاها هزینه های فراوانی را صرف ساخت مساجد می کنند اما بر اساس گفته قرآن اولویت اول زکات به افرادی است که هزینه تهیه یک شام ساده را ندارند، بیان کرد: ستاد زکات استان با جمع آوری 30 میلیون تومان زکات در سال کار خود را آغاز کرد و به همت شما مومنان در سال گذشته بیش از 20 میلیارد تومان زکات در سطح استان خراسان جمع آوری شده است.
روستای ممرآباد و ترنم بعنوان کانون های برتر معرفی شدند.
یادآور می شود، در پایان این مراسم از هیئت امناء، فرماندهان پایگاه بسیج مساجد و مدیران موفق و مساجد فعال تقدیر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *