زلزله های پی در پی در کاشمر نشانه چیست؟

وقوع زمین لرزه هایی مستمر در خلیل آباد، کاشمر، ریوش و چند منطقه دیگر در فاصله زمانی کم، موجب شده است تا شایعه ای مبنی بر وقوع زمین لرزه ای بزرگ در ایران با پیامک دهان به دهان بچرخد.

نکته اینکه همین شایعه، موجب خیابان خوابی بسیاری از مردم در مناطق زلزله زده هم شد.

در شهرستان خلیل آباد، زلزله به قدرت 5.2 ریشتر این منطقه را در چهارشنبه لرزاند و سپس پس لرزه ای 1.8 ریشتری هم در کاشمر حس شد. به همین دلیل بسیاری از مردم شب ها در چادرها، بلوار ها، پارک ها، امام زاده ها و نقاط دیگر خوابیدند.

مدتی بعد، در آخرین ساعات هجدهمین روز اردیبهشت ماه، ناگهان به دلیل وقوع زمین لرزه ای 3.8 ریشتری، خانه های اهالی شهرستان های خلیل آباد و کاشمر تکان خورد و بعضی از دیوارهای خانه های این دو شهرستان شکاف برداشت؛ اما خوشبختانه هیچ یک از اهالی آسیب ندیدند.

زلزله بعدی تنها دو روز بعد در شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد رخ داد. این زلزله 20 اردیبهشت ماه خلیل آباد و کاشر را با بزرگی 4 ریشتر لرزاند و خوشبختانه این زلزله خسارتی به بار نیاورد.

اما گذشته از اینکه آیا زلزله بزرگتری در راه است یا خیر، آنچه در این میان توجه را به خود جلب می کند، چادر نشینی مردم در مناطق زلزله زده است. به جرأت می توان هراس مردم از ماندن در خانه و چادر نشینی داستان دنباله دار این زلزله ها و پس لرزه ها ذکر کرد.

3 پاسخ

  1. زلزله های پی در پی در کاشمر نشانه چیست؟

    جواب این تیتر در کجای متن بود که ما ندیدیم؟

  2. با احسان موافقم…واقعا چه تیتریه زدید؟؟؟

  3. نشانه چیست خب؟؟؟
    چرا نگفتین؟؟؟
    نشانه لرزیدن پی در پی زمینه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *