با عاملان انتشار شایعات زلزله در کاشمر برخورد شد

مهدی فروزان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شایعات مربوط به وقوع زلزله ای شدید را تکذیب کرد و افزود: وقوع زلزله غیرقابل پیش بینی و تنها مرکز مورد تایید نیز ژئوفیزیک دانشگاه تهران است.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم در صورت وقوع احتمالی حوادث غیرمترقبه در سطح شهرستان کاشمر اندیشیده شده است از مردم خواست با حفظ آرامش به شایعات توجه نکنند.

فروزان به نقش رسانه های گروهی در اطلاع رسانی مناسب و جلوگیری از انتشار شایعات اشاره کرد و گفت: : آموزش پیشگیری و آمادگی شهروندان در مواجهه با بحران، اطلاع رسانی به موقع، جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت در اذهان عمومی و بروز شایعات، برقراری ارتباط بین مردم و مسوولان از جمله نقش رسانه ها در اینگونه مواقع است.

فرماندار کاشمر پخش شایعه را عامل سلب امنیت خانوادها دانست و با اشاره به نقش مردم و مسئولین در ایجاد امنیت روانی در جامعه افزود: تلاش همه مسئولین حل مشکلات مردم است.

وی افزود: هم اکنون شرایط در شهرستان کاشمر کاملا عادی و تدابیر و اقدامات لازم برای پیشگیری از پیامدهای احتمالی پس لرزه ها نیز اتخاد شده است.

فروزان یادآورشد: مردم توجهی به شایعات نداشته باشند و با حفظ آرامش مسوولان را در مدیریت مناسب همراهی کنند.

وقوع زلزله طی روزهای اخیر باعث شده عده ای سودجو برای فروش چادرهای مسافرتی خود در سطح شهر وقوع زلزله ظرف چند ساعت آینده را پیش بینی کنند.

انتشار این شایعه ضمن ایجاد ترس و دلهره در بین مردم، فروش چادرهای مسافرتی را پرشمار کرد.

انتشار شایعه زلزله ای شدید موجب استقرار مردم در پارکها، امامزادگان و در فضاهای باز شده است.

یک پاسخ

  1. باسلام ودرود:بفرمایید که عاملان شایعه چه کسانی بودن چی شد چه بر خوردی باانها انجام شد؟
    شما فرمودیدکه با عاملان انتشار شایعات زلزله در کاشمر برخورد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *