کلاس درس دانش‌آموزان کاشمری در فضای باز تشکیل شد

وقوع چهار مورد زمین‌لرزه در مقیاس‌های مختلف، کاشمر را همچنان در وضعیت هشدار نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، در نخستین زمین‌لرزه 5.2 ریشتری بامداد چهارشنبه گذشته، علاوه‌بر مجروح شدن 35 نفر از شهروندان، به 277 واحد مسکن روستایی و شهری و 15 رشته قنات خسارت وارد شده است.

دومین زمین‌لرزه دقایقی پس از زلزله نخست با قدرت 1.9 ریشتر بود و سومین زمین لرزه نیز ساعت 21 و 39 دقیقه جمعه شب به بزرگی 3.8 ریشتر کاشمر را لرزاند.

پس از وقوع چهارمین زمین‌لرزه که در ساعت شش و 33 دقیقه و 55 ثانیه که در عمق 10 کیلومتری زمین و با قدرت 4 ریشتر کاشمر را لرزاند، بلافاصله جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان با حضور اعضای شورای مدیریت بحران کاشمر در محل فرمانداری برگزار شد.

در همین خصوص، جانشین رئیس شورای مدیریت بحران کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان، با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی زلزله چهار ریشتری صبح امروز دریافت نشده است، گفت: آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان کاشمر تمدید شده است.

سید مهدی عصمتی با بیان اینکه از روز چهارشنبه که اولین زمین‌لرزه در کاشمر به وقوع پیوست کلیه دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل هستند، افزود: به دلیل اینکه احتمال می‌دهیم زمین‌لرزه‌ها با ریشترهای مختلف ادامه داشته باشد، آماده باش مسئولان ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان تمدید شده است.

وی همچنین از لغو کلیه ماموریت و مرخصی روسای ادارات خبر داد و تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی امشب شاهد نزولات جوی خواهیم بود.

عصمتی با اعلام اینکه تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده است، ابراز کرد: بر اساس اقدامات صورت گرفته کسانی که بخواهند امشب را در فضای باز بگذرانند کلیه فضاهای موجود در شهرستان از جمله سوله‌های صالحین، سالن‌های ورزشی و مدارس آماده پذیرش و اسکان شهروندان هستند.

وی از اعزام گروهی برای رصد اماکن عمومی شهرستان کاشمر خبر داد تا در صورت مشاهد کمبودها در اسرع وقت جبران شود.

عصمتی در ادامه احتمال وقوع زمین‌لرزه با ریشتر بالا را در کاشمر شایعه اعلام کرد و گفت: زمین‌لرزه قابل پیش‌بینی نیست و باید از آمادگی لازم برخوردار بود.

معاون عمرانی فرمانداری کاشمر در خصوص تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها اظهار کرد: به خاطر اینکه ادارات تعطیل نیست و والدین مشغول به کار هستند و تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها ممکن است برای والدین دغدغه بیشتری ایجاد کند، تصمیم گرفته شد مدارسی که احتمال خسارت بیشتری در آن‌ها وجود دارد برای جلوگیری از بروز حوادث، امروز در فضای باز برگزار شوند، اما هیچ‌کدام تعطیلی نیستند.

وی همچنین به ذخیره‌سازی آب شرب به میزان لازم و تمامی امکانات مورد نیاز خبر داد و افزود: به حمدالله تا کنون هیچ‌گونه خسارتی به سیستم‌های آب شرب شهری و روستایی و زیرساخت‌های شهرستان وارد نشده است و همه تحت کنترل هستند.

عصمتی عنوان کرد: اگرچه استان برای شهرستان وضعیت اضطراری اعلام نکرده اما خود شهرستان در آماده‌باش صد در صد هستند.

‌پیش‌تر مدیر کل هلال احمر استان خراسان رضوی اعلام کرده بود که 100 درصد اقلام امدادی مورد نیاز وارد انبارهای شهرستان شده است و براساس ابلاغ استان تمامی شهرهای اطراف در آماده‌باش کامل به سر می‌برند تا در صورت فراخوان به محل اعزام شوند.

2 پاسخ

  1. شما که خودتان مردم بیشتر دچار استرس می کنید!!
    جناب آقای عصمتی عزیز معاون محترم عمران فرمانداری من که در اولین زلزله خدمتتان رسیدم و گفتم خانه های ما پشت بیمارستان دیوار ها از سمت بیرون دچار ترک خوردگی شده! با هماران خندید و گفتید آنها از اول ترک داشته, درسته داشته به شکل ترک ها کوچک من هم قبول کردم آیا برای اطمینان کارشناسی را به محل اعزام کردید و اصلا مگر به چنین ساخت و ساز هایی شما و هکارانتان نظارت نداردید! که حالا میگویید از اول بوده چرا ساختمانهایی که هنوز دو سال از ساخت و تحویلشان نگذشته دچار آسیب بشن آیا نباید کسی پاسخ گو باشد ! بجای خندیدن ببینید مشکل مردم چیه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *