چرا جاده مرگ کاشمر دوبانده نمی‌شود؟

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر گفت: متاسفانه در حال حاضر دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر که به جاده مرگ شهرت یافته، به دلیل نبود اعتبار امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، محمدرضا ابراهیمی در جلسه علنی شورای شهر که صبح امروز در محل شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه با اعتبارات استانی جاده کاشمر به شادمهر دوبانده نمی‌شود، افزود: جاده کاشمر به شادمهر نیازمند اعتبارات ملی است.

وی با اعلام اینکه از سال 89 پیگیری‌های جدی برای دوبانده شدن این جاده صورت گرفته است، افزود: علی‌رغم اینکه تردد شُمارها این جاده پر تردد اعلام شده است، اما تا کنون در اولویت سازمان مدیریت و معاونت راهبردی ریاست جمهوری قرار نگرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه اولویت معاونت راهبردی ریاست جمهوری به اتمام رساندن سه هزار پروژه نیمه‌تمامی است که از دولت قبل به ارث رسیده است، اظهار کرد: پروژه دوبانده شدن کاشمر به انابد در سطح قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول کاشمر به خلیل آباد، قطعه دوم خلیل آباد به انابد و قطعه سوم مربوط به محور شادمهر به کاشمر است.

رئیس اداره راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه خلیل آباد به بردسکن در حال اجراست، اضافه کرد: اجرای عملیات خاکی این پروژه از 40 درصد پیشرفت برخوردار است.

وی پیشرفت این پروژه را با توجه به وجود اعتبارات قطره‌چکانی، مناسب ارزیابی نکرد و گفت: اگرچه با نصب علایم هشداردهنده در پیچ بهاریه علائمی نصب شده اما بازهم شاهد بروز تصادفاتی در این محور هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در پروژه احداث پروژه دوبانده شدن جاده کاشمر به خلیل آباد هنوز دو میلیارد و 700 میلیون تومان به پیمانکار بدهکاریم، تصریح کرد: این پروژه به طول 14 کیلومتر حدود 6 میلیارد تومان هزینه داشته است که فقط 3 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده است.

در ادامه این جلسه، یکی از اعضاء شورای شهر کاشمر با انتقاد از اینکه تا چه زمانی باید نظاره‌گر از دست دادن جان همشریانمان در این محور باشیم، بیان کرد: این که تا کنون این محور در اولویت کاری مسئولان قرار نگرفته است، جای تاسف دارد.

مهری پالایی با بیان اینکه 56 کیلومتر راه در بودجه‌های کلان کشور عدد قابل تاملی نیست، گفت: مردم دیگر توان دیدن حادثه دیگری را در این محور ندارند.

وی تاکید کرد: با توجه به طرح‌های نیمه‌تمام مردم قبول ندارند که این جاده در اولویت‌های آخر چندین‌ساله قرار گیرد.

پالایی با تاکید بر اینکه اقدامات مُسکن‌وار در این محور دیگر جوابگو نیست، تشریح کرد: تحمل مردم از کشته دادن در این جاده به پایان رسیده است و انتظار آن‌ها در اولویت قرار گرفتن دوبانده شدن این جاده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *