استقرار دندانپزشک در درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در نخستین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر در امسال اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و مکاتبات انجام شده از ابتدای خردادماه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند از خدمات واحد دندانپزشکی درمانگاه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر علاوه بر خدمات‌دهی به 80 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی کاشمر به مراجعه‌کنندگانی از شهرستان‌های همجوار خدمات ارائه می‌دهد، یادآور شد: به منظور خدمات‌دهی مناسب و جلوگیری از معطلی و سرگردانی مراجعه کنندگان مجوز افزایش دو پزشک اخذ شده و به زودی نیز فعالیت آنان آغاز می‌شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه بحث شبانه روزی شدن درمانگاه و ارتقای این مجموعه درمانی همچنان از خواسته‌ها و نیازهای بیمه شدگان تأمین اجتماعی است، گفت: در حال حاضر با انجام عملیات ساختمانی آزمایشگاه درمانگاه بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه شدگان برای بهره‌مندی از خدمات این سازمان در هنگام زایمان به خارج از شهرستان مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محل ولادت در شناسنامه در واقع بیمارستان محل انجام زایمان است درخواست داریم مجموعه درمانگاه تأمین اجتماعی با شبکه بهداشت به یک توافق مشترک برسند تا از این پس بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بحث زایمان بتوانند از خدمات بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر استفاده کنند و در مقابل تأمین اجتماعی با توافقی که انجام شده هزینه‌ها را تأمین کند.

فروزان با انتقاد از وضعیت خدمات‌دهی نانوایی‌ها و عدم توجه به رعایت مسایل بهداشتی تأکید کرد: مرکز بهداشت به عنوان متولی و نظارت بر رعایت موارد بهداشتی موظف است اکیپ‌های ویژه‌ای برای بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهرستان انجام دهد با متخلفان برخورد جدی انجام دهد.

وی با بیان اینکه به تمامی دهیاران در سطح روستاها مأموریت داده شده که به طور مرتب از نانوایی‌های سطح روستاها بازدید و موارد تخلف را در اسرع وقت گزارش کنند، تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز در راستای وظایف محوله به صورت جدی وارد شود و با متخلفان برخورد کند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اختلاف به وجود آمده در بحث تأمین آب شرب مورد نیاز در مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) گفت: متولی مجموعه تا پایان خرداد ماه فرصت دارد نسبت به تأمین آب شرب سالم و بهداشتی از شبکه آب شرب شهری اقدام کند در غیر این صورت دو حلقه چاه آب مجموعه که آب استحصالی آن به فروش می‌رسد پلمب می‌شود.

وی با انتقاد از افزایش نخاله‌های ساختمانی در برخی نقاط حاشیه‌ای شهر یادآور شد: محیط زیست، راه و شهرسازی، شهرداری و بخشداری مکلف هستند تا با فعال کردن اکیپ‌های گشت‌زنی نسبت به شناسایی محل‌های تخلیه نخاله و نصب تابلو اقدام کنند.

فروزان با بیان اینکه مکان‌هایی که تبدیل به محل تخلیه نخاله و زباله‌های ساختمانی می‌شود زمینه برای رشد و افزایش پشه سالک را مهیا می‌کند، گفت: متخلفان در این راستا باید شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شوند.
محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *