ذخیره 100 هزار تن گوشت مرغ برای ماه مبارک رمضان

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ذخیره 100 هزار تنی گوشت مرغ برای توزیع در ایام ماه رمضان خبر داد.

حسن رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: اگر چه میزان مصرف مواد پروتئینی در ایام ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد اما با تدابیر اندیشیده شده مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مواد پروتئینی بیش از نیاز سبد خانوار تأمین شده است، گفت: عرضه محصولات به صورت مستقیم توسط تولیدکنندگان در حد بالایی وجود دارد و در صورت بروز کمبود از ذخایری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه گوشت مرغ به صورت جداگانه در استان‌های مختلف کشور ذخیره شده و قابلیت عرضه آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: متناسب با نیاز بازار در نمایشگاه‌هایی که در آستانه ماه مبارک رمضان برپاست مرغ نیز توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه گوشت قرمز ذخیره کافی وجود دارد، یادآور شد: اگر چه واحدهای پرواربندی و تولیدی زیادی در سطح کشور گوشت گرم مورد نیاز را عرضه می‌کنند و نیازی به استفاده از ذخایر نیست، اما تدابیر لازم اندیشیده شده که در صورت افزایش تقاضا، بتوانیم گوشت منجمد را بدون تعیین سقف عرضه کنیم.

رکنی با اشاره به اینکه ذخیره 100 هزار تن مرغ از محل منابع تولیدی داخلی یک افتخار برای کشور است، اظهار داشت: سال‌های گذشته طرح تنظیم بازار از محل واردات بود در صورتی که امسال تمامی گوشت مرغ مورد نیاز بازار از محل منابع تولید داخلی تأمین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تأمین گوشت قرمز نیز مشکلی وجود ندارد و ذخیره لازم از محل واردات و منابع تولید داخلی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *