شهرستان کاشمر رتبه نخست کاهش عمل سزارین در خراسان رضوی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این رابطه گفت:افزایش زایمان های طبیعی یکی از اهداف نظام سلامت است و کاهش ۱۰ درصدی سزارین جزء هدف های این طرح بود که در دستور کار قرار گرفت.

محمد جواد یزدانی با اظهار تاسف از اینکه در سال های اخیر آمار سزارین افزایش چشمگیری یافته بود به عوارض سزارین اشاره کرد و افزود: در هنگام سزارین مجبور به بیهوشی مادر هستیم که می تواند عوارض خاص خود را برای مادر و جنین داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بیهوشی خطرات زیادی دارد که حتی ممکن است خطر مرگ برای مادر داشته باشد تصریح کرد: برش های جراحی و عوارض ناراحتی های مختلف و طولانی مدت و وابسته شدن طولانی مدت به دیگران برای انجام کارهای روزانه از دیگر عوارض سزارین و بیهوشی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر خاطر نشان کرد: اگرچه آمار قابل قبول در دنیا برای سزارین ۱۵ درصد است اما قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت این آمار در کاشمر ۴۶ درصد بود که مشکلاتی را برای نوزاد و مادر ایجاد می کرد.

وی افزود: رایگان شدن هزینه بیمارستان در زایمان طبیعی، اجرای طرح پزشک مقیم متخصص زنان در بیمارستان، سهل تر شدن دسترسی مادر به پزشک، فعال کردن کمیته های ترویج زایمان طبیعی که ماهیانه به صورت مستمر برگزار می شود و برگزاری اجرای کلاس های آموزشی برای مادران باردار هر هفته دو روز در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) از جمله اقداماتی است که در جهت افزایش زایمانهای طبیعی در این شهرستان انجام گرفته است.

دکتر یزدانی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته امسال شاهد کاهش ۱۲ درصدی سزارین ها در سطح شهرستانها هستیم، ابراز کرد: آمار سزارین در شهرستان کاشمر از ۴۶ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با افزایش زایمانهای طبیعی امروز شاهد کاهش ۱۵ درصدی مرگ و میر نوزادان در سطح شهرستان هستیم، ابراز کرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت متخصصین زنان از دو نفر به چهار نفر افزایش یافت.

3 پاسخ

  1. با سلام و عرض ادب رتبه نخست کاهش سزارینو داشته اما بلاجبار شما عمل سزارینو ازاد بگذارید ببینید کاهش داره یا 100درصد افزایش با این امارا دل خودتونو خوش می کنید ممنونم

  2. مسلما زایمان طبیعی بهتر است اما زمانی که بدن مادر توانایی زایمان طبیعی را ندارد یا در موارد دوقلو زایی و سایر مواردی که موجب ضرر برای مادر وجنین است چرا سزارین انجام نمیگیرد و موجب مشکلاتی برای مادر وجنین وحتی مرگ جنین میشود؟!!!

  3. اگر آمار بالای شکایت از متخصصان زنان و زایمان کاشمر را در کنار این خبر بگذاریم ، نتیجه می گیریم که بسیاری از زایمانها کاشمر باید سزارین باشد درحالیکه به اجبار زایمان طبیعی صورت گرفته و تنها مردم ضرر می کنند تا مسئولان رکورد ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *