نبود اعتبار و اماکن ورزشی استاندارد مشکل مهم حوزه ورزش کاشمر

احمد رضد روشندل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 600 میلیون ریال اعتبار دریافت شد که این مبلغ جوابگوی یک دهم هزینه هیات های ورزشی شهرستان نیز نمی باشد.

وی اظهار کرد: از 41 هیات ورزشی این شهرستان 35 هیات فعال هستند که با وضع موجود اعتبارات باید به صورت خودگردان اداره شوند.

وی گفت: از ابتدای امسال حدود چهار میلیون ریال به هیات های ورزشی پرداخت شده که بیشترین آن مربوط به هیات های همگانی بوده است.

به گفته وی پارسال چهارهزار و 850 نفر بیمه ورزشی شدند که این تعداد در سه ماهه اول امسال 30 درصد افزایش یافتند.

روشندل از وجود 19 پروژه ورزشی نیمه تمام در این شهرستان خبر داد و گفت: استادیوم آزادی، استخر تختی و سالن ورزشی ریوش از جمله مهمترین پروژه های ورزشی نیمه کاره است.

وی افزود: اگر چه در برخی زمین های ورزشی روستاها کار تسطیح زمین و دیوار کشی تا ارتفاع 80 سانتی متر صورت گرفته است اما همچنان نیمه تمام و فاقد رختکن، دستشویی و سکو می باشند.

وی ادامه داد: تنها پروژه ای که زمین آن چمن کاری شده فضای ورزشی روستای عارف آباد است که این زمین نیز فاقد سکوی تماشاچی می باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: آخرین برآورد ما از اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه ها بیش از 50 میلیارد ریال است که همه ساله با توجه به تورم افزایش می یابد.

روشندل با بیان اینکه در سال 1387 بر اساس قول مدیران استان قرار بود پیست دو و میدانی چند شهرستان از جمله کاشمر به پیست تارتان تبدیل شود افزود: تاکنون قول مدیران استان در این زمینه عملی نشده است.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه هشت میلیارد ریال برای تبدیل پیست دو و میدانی کاشمر به تارتان در نظر گرفته شده بود، مبلغی در این زمینه پرداخت نشد.

وی گفت: این در حالی است که کاشمریکی از قطب های دو و میدانی استان خراسان رضوی می باشد و چند نفر هم از این شهرستان به تیم ملی راه یافته اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهارسالن ورزشی در این شهرستان وجود دارد که هیچ کدام از آنها استاندارد نیستند.

روشندل سرانه ورزشی شهرستان را 92 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: سرانه استاندارد بیش از یک متر است.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با بیان اینکه هم اکنون 37 باشگاه ورزشی دارای مجوز در این شهرستان فعالیت دارند از خانواده ها خواست با توجه به فرار رسیدن ایام فراغت، فرزندان خود را به باشگاههایی بفرستند که دارای مجوز و مدارک معتبر باشند.

وی مسایل مربوط به حوزه جوانان را از دغدغه های این شهرستان دانست و گفت: در بخش جوانان هیچ گونه امکانات، اعتبار و نیروی انسانی نداریم و بخشنامه ها و دستور العمل های ارسالی در این زمینه اجرا نشده است.

روشندل با تأکید بر اینکه پیگیری طرحهای نیمه تمام عمرانی و توجه بیشتر به ورزش همگانی از جمله اولویت های امسال حوزه ورزش این شهرستان است اظهار کرد: نگاه به ورزش شهرستانها عادلانه و توسعه محور نیست که این نگاه باید تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *