جمع‌آوری مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیون تومان در جشن گلریزان کاشمر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم جشن گلریزان شب گذشته، دهم تیرماه همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان و جمعی از خیران در محل بلوار سید مرتضی(ع) کاشمر برگزار شد.

در این مراسم مهدی فروزان، فرماندار کاشمر با بیان اینکه از ماه رمضان سال گذشته تاکنون 20 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان از زندان آزاد شده‌اند، افزود: پنج نفر از این افراد از ابتدای سال جاری تاکنون به همت خیران شهرستان و ستاد دیه استان آزاد شده‌اند.

وی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از اهداف برگزاری این جشن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 12 نفر ازمجرمان جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی 500 میلیون تومان در زندان کاشمر به سر می‌برند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه هر آنچه خیران شهرستان امشب کمک کنند، سه برابر آن را ستاد دیه استان کمک می‌کند، اظهار کرد: اکثر مردم فکر می‌کنند هر کسی که زندانی شده حتماً بزهکار است، در صورتی که بین زندانیان افراد خوب هم وجود دارد که به خاطر جرایم غیرعمد از جمله حوادث حین کار، دیه تصادفات رانندگی و یا به علت نفقه یا مهریه زندانی شده‌اند.

وی افزود: باید با فرهنگ سازی این ذهنیت مردم نسبت به زندانیان تغییر کند و بدانند در زندان افرادی هستند که ناخواسته محبوس هستند تا با استفاده از لطف، عطوفت و کمک مالی مردم این‌گونه افراد به آغوش خانواده‌شان برگردند.

فروزان جشن گلریزان را یکی از بهترین میراث معنوی جامعه ایرانی دانست که باید در آن مشارکت کرد و در ادامه اظهار کرد: این جشن بدین جهت است تا در سالی که به نام همدلی و همزبانی بین دولت و مردم نامگذاری شده است، دست یاری به هم دهیم تا بیانات رهبر معظم انقلاب را در خصوص این‌گونه کارهای خیر در جامعه عملی کنیم.

وی با تقدیر از خیران عنوان کرد: طی دو سال گذشته خیران به حوزه سلامت بیش از پنج میلیارد تومان کمک کرده‌اند و به همت انجمن کتابخانه‌ها در ساخت بیش از شش کتابخانه مشارکت داشته‌اند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام علی میدانی، دادستان کاشمر با بیان اینکه در مراسم جشن گلریزان امشب با کمک مردم خیّر شهرستان بالغ بر 20 میلیون تومان به جز مبالغی که در صندوقها ریخته شده جمع آوری شد، اظهار کرد: جلسه امشب مصداق بارز عنوان همدلی و همزبانی؛ دولت و مردم است.

وی با اشاره به اینکه امید دارم با وجود چنین خیرانی در شهرستان، هیچ محکوم جرایم غیرعمد در زندان کاشمر نماند، گفت: برای آزادی زندانیان غیرعمدی که در زندان هستند، باید تلاش کرد زیرا برخی از این افراد آبرومند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *