احتمال سهمیه‌بندی آب در کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: اگر از مصرف بی‌رویه آب جداً پرهیز نشود با سهمیه‌بندی و مشکل مواجه خواهیم شد.

مهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه قطره قطره آب برای ما اهمیت دارد، افزود: در بعضی از چاه‌ها تا 3 متر افت منابع آبی زیرزمینی داریم و در روستاها با بحران شدید منابع آبی مواجه هستیم.

وی انسداد چاه‌های غیر مجاز را اولویت‌های اصلی شورای حفاظت از منابع آب دانست و اظهار کرد: در سال‌های گذشته 35 حلقه چاه نیمه‌عمیق مسدود شده‌اند.

فروزان عنوان کرد: تا کنون از 182 حلقه چاه کشاورزی حوزه امور آب شهرستان 178 کنتور نصب شده و چهار حلقه دیگر در دست اقدام است .

وی با بیان اینکه براساس ارزیابی و اعلام شورای حفاظت منابع آب استان، شهرستان کاشمر در راستای نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب کشاورزی رتبه دوم را در استان کسب نموده است، اظهار کرد: تلاش نموده‌ایم با توجه به شرایط و وضعیت نزولات جوی و آب وهوای منطقه مدیریت منابع آبی در شهرستان را از اولویت‌های اساسی کاری مدیریت اجرایی شهرستان قرار دهیم.

فروزان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مبارزه با کمبود آب و تامین بخشی از نیازهای آبی از طریق فاضلاب‌های شهری وصنعتی است، خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب شهری کاشمر و اجرای فاضلاب شهرک صنعتی از اقداماتی است که در شهرستان در این راستا در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *