هجوم دامدارن به مراتع کاشمر به دلیل خشکسالی

ریس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از هجوم دامدارن به مراتع به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر خبر داد.

محمد جمعه‌پور صبح امروز در حاشیه بازدید از مراتع این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه وضعیت کم‌آبی در منطقه نگران‌کننده است، افزود: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی باید مدیریت شود.

‌وی با اعلام اینکه مصرف ما از آب‌های زیرزمینی دو برابر مصرف سرانه دنیاست در صورتی که یک سوم بارندگی دنیا را در کشور داریم، بیان کرد: متاسفانه خشکسالی سال‌های اخیر بر پوشش گیاهی و مراتع تا حدودی تاثیر گذاشته است.

جمعه‌پور تنویر افکار عمومی در حوزه محیط زیست را ضروری دانست و اظهار کرد: مردم اگر در خصوص اثرات زیانبار تخریب محیط زیست آگاهی داشته باشند، خودشان حافظ محیط زیست می‌شوند.

75 درصد زباله شهرستان قابلیت تبدیل به کمپوست دارند

وی در ادامه بازدید از وضعیت زباله‌گاه کاشمر گفت: 75 درصد زباله‌های تولیدی در شهرستان تر بوده و ‌قابلیت تبدیل به کمپوست را دارند.

‌جمعه‌پور با بیان اینکه مابقی زباله‌های شهرستان شامل شیشه زباله و قوطی می‌شوند قابلیت بازیافات را دارد، بر فرهنگ‌سازی تفکیک زباله توسط شهرداری تاکید کرد.

‌وی با اشاره به اینکه دفن و عدم تفکیک زباله ضرر زیادی به محیط زیست می‌زند، در صورتی که از آن به عنوان طلای کثیف یاد می‌کنند، گفت: تفکیک زباله صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد که شهرداری می‌تواند در این حوزه به طور جدی وارد شود.

‌جمعه‌پور با اعلام اینکه در پسماند و دفن بهداشتی زباله‌های روستایی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: متاسفانه چون هزینه‌های دفن بهداشتی زباله در روستاها باید از مردم تامین شود، ولی در این خصوص شهروندان با دهیاری‌ها مشارکت و همکاری نمی‌کنند.

‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر در پایان به وضعیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: مطالعات اولیه ان براساس انجام شده و به زودی احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بعضی از کارخانجات فاقد تصفیه‌خانه موجب بروز مشکلات زیست محیطی در منطقه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *