همایش استانی ستارگان کرامت در کاشمر برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش استانی ستارگان کرامت به مناسبت روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در کاشمر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش استانی ستارگان کرامت ظهر امروز 30 مردادماه به مناسبت روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان با حضور مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگی معاونت زیارت استانداری، ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیالت، خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون و جمعی از بانوان و زائران در محل بقعه متبرکه سید حمزه(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن توسط محسن حاجی‌حسنی کارگر، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی و زیارت خاصه حضرت رضا(ع) آغاز شد، فرماندار کاشمر طی سخنانی از کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور و شهر شهید مدرس نام برد و گفت: معرفی روزی به نام روز ملی امامزادگان نقش مهمی در تثبیت جایگاه فرهنگی و اعتقادی این اماکن مقدس ایفا می کند.

مهدی فروزان، فرماندار کاشمر در این مراسم افزود: امامزادگان به دلیل تربیت یافتگی در خاندان عصمت و طهارت و زندگی در محیطی سرشار از فضائل اخلاقی همچون شجاعت، تقوا، بخشندگی، عبادت، ظلم ستیزی نمونه های بارزی هستند که آثار مثبتی در زندگی از خود به جا گذاشته و الگوهایی هستند که دوستداران خود را در مسیر سیر و سلوک معنوی و زندگی معنا گرا هدایت می کنند.

در ادامه مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جایگاه امامزادگان را بیش از آنچه هست قدر بدانیم، بقاع متبرکه و امامزداگان را قطعه ای از بهشت و مرکز نور و توحید عنوان کرد و گفت: ما موظفیم نه فقط یک روز به تکریم امامزادگان بپردازیم بلکه باید هماره خود را مدیون این خاندان بدانیم.

هیئت امناء و خادمان برتر استان تقدیر شدند

در ادامه مراسم از 10 نفر از هیئت امناء و خادمان برتر بقاع متبرکه و امامزادگان تقدیر و به 12 نفر از افرادی که در طرح تربیت حافظان شرکت داشتند کمک هزینه سفر عمره و عتبات عالیات اهداء شد.

میثاق نامه خادمان افتخاری بقاع متبرکه قرائت شد

همچنین در ادامه مراسم شش نفر از خادمان افتخاری بقاع متبرکه حکم خود را دریافت و میثاق نامه را قرائت کردند که در این میثاق نامه آمده بود: ما خادمین افتخاری استان مقدس امازمادگان و بقاع متبرکه که به یاری خداوند متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) در دوران مقدس جمهوری اسلامی ایران به این کسوت مقدس نائل گشته ایم برپیشگاه خداوند متعال میثاق می بندیم ضمن رعایت احکام شرعی اصول اخلاقی و قوانین نسبت به رعایت موارد ذیل نهایت دقت نظر و حساسیت در داشته و الزام عملی به آنها را شرط شروع و ادامه همکاری افتخاری خود با بقعه و مکان متبرکه می دانیم.

رونمایی از پرچم متبرک حضرت امام موسی بن جعفر(ع)

در این مراسم معنوی که با مداحی مداح اهل بیت حاج عباس حیدرزاده از جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) همراه بود، از پرچم متبرک حرم شریف و نورانی حضرت امام موسی بن جعفر(ع) رونمایی شد.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم نیز ضریح امامزاده سید حمزه(ع) توسط شرکت کنندگان در مراسم و مسئولان گلباران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *