کاهش 22 درصدی سرقت در کاشمر

فرمانده انتظامی کاشمر از کاهش 22 درصدی سرقت‌ها در این شهرستان در چهارماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)– منطقه خراسان، ظهر امروز، سرهنگ ابوالقاسم باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان کاشمر در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر از امنیت مطلوبی برخوردار است، گفت: در چهارماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه، شاهد کاهش 22 درصدی سرقت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این چهارماه سرقت‌های منتهی به آزار، آدم‌ربایی، گروگانگیری، سرقت مسلحانه و سرقت از بانک و طلافروشی در سطح شهرستان منفی بوده است، افزود: این نتایج به خاطر همکاری و تلاش‌هایی بوده که شهروندان با نیروی انتظامی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی کاشمر با اعلام اینکه بسیاری از جرائمی که منجر به کشف می‌شود، به خاطر اطلاعاتی است که بعضاً مردم فکر می‌کنند بی‌ارزش است در صورتی که با همین اطلاعات شاهد رمزگشایی یک پرونده جنایی هستیم، عنوان کرد: نیروی انتظامی پرچم‌دار برقراری نظم و امنیت است.

باقری سرقت‌های خُرد را یکی از مشکلات سطح شهرستان دانست و گفت: در بروز این سرقت‌ها عوامل مختلفی از جمله بیکاری، تورم، اعتیاد و مواد مخدر نقش دارد.

وی با بیان اینکه برای 26 سازمان در بحث عفاف و حجاب وظیفه تعیین شده است، گفت: هرچند هرکدام وظایفی دارند که باید به درستی انجام دهند اما متاسفانه در کشور ما 25 سازمان وظایف خود را رها کردند و فقط از نیروی انتظامی انتظار دارند وضعیت عفاف و حجاب را سامان دهد.

باقری با اشاره به اینکه معتقدیم نیروی انتظامی باید زنجیره آخر حلقه باشد نه اینکه در اولین قدم با برخورد فیزیکی عفاف و حجاب را نهادینه کنیم، بیان کرد: اگر خانمی با حجاب نامناسب در جامعه رفت و آمد می‌کند باید دلیل آن کارشناسی شود؛ در ادامه اگر فرد گستاخ و درصدد برهم زدن نظم عمومی بود نیروی انتظامی وارد شود و با این افراد هنجارشکن برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *