پذیرش دانشجو در 6 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در واحد کاشمر

سرپرست واحد کاشمر گفت: شش رشته مقطع ارشد مشتمل بر مهندسی عمران – سازه، مکاترونیک، حقوق خصوصی، زیست شناسی علوم گیاهی گرایش سیستماتیک اکو، روانشناسی عمومی و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان به تصویب نهایی رسیده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد جعفری در آیین بزرگداشت روز کارمند در محل مجتمع فرهنگی امام صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر با ارائه گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های این واحد گفت: موضوع گسترش رشته‌‏های واحد در مقاطع عالی به نتیجه رسید و با همراهی نماینده مجلس توانستیم بحث راه‌‏اندازی شش رشته مقطع ارشد مشتمل بر مهندسی عمران – سازه، مکاترونیک، حقوق خصوصی، زیست شناسی علوم گیاهی گرایش سیستماتیک اکو، روانشناسی عمومی و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان را نهایی و مجوزهای مربوطه را کنیم. از مهر سال جاری در این شش رشته شاهد پذیرش دانشجو خواهیم بود.
وی با توجه به برنامه‌‏های واحد در امر گسترش رشته، اظهار کرد: راه‌اندازی دکترای علوم دامی در شرف به نتیجه رسیدن است. مقطع کارشناسی ارشد دو رشته معماری و روانشناسی سلامت نیز نهایی شده است که امیدواریم همزمان با اعلام تکمیل ظرفیت شاهد پذیرش دانشجو در این رشته‌ها باشیم. موضوع گسترش رشته‌‏ها در حداقل 35 رشته جدید مورد نظر ماست.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه به امر صرفه‌جویی در همه حوزه‌‏ها افزود: صرفه‌جویی به معنای کم مصرف کردن نیست. باید درست مصرف کردن را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. بیش از 90 درصد منابع درآمدی واحد از محل شهریه تامین می‏‌شود، پذیرای آرا و نظر شما کارکنان در راه نیل به منابع درآمدی غیرشهریه هستیم. اکنون 4 طرح برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان در دستور کار است که یک مورد آن به مراحل نهایی نزدیک شده است. همزمان با این موضوع در تفاهم‏نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان، مزرعه این واحد به کشت ذرت اختصاص یافته است. موضوع کشت گندم و تکثیر قلمه‏‌های تاک و انار نیز در این مزرعه و تاکستان دانشگاه در دست پیگیری است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کاشمر: دانشگاه محل تولید علم و تربیت نیروی متخصص و متعهد است، کارکنان دانشگاه در این راه نقش مهمی دارند
وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امور دانشجویان و مراجعان افزود: توجه به دغدغه‏‌های دانشجویان و مراجعان نوعی تبلیغ برای توجه بیش از پیش مردم به دانشگاه و به تبع آن جذب دانشجو است. به باور من تک تک شما کارکنان، کارمند نمونه هستید. بخشنامه مربوط به انتخاب کارمند نمونه دریافت شده است. برابر نظر دکتر میرزاده رئیس دانشگاه این بخشنامه اجرا خواهد شد ولی در راستای بزرگداشت روز شما عزیزان، تصمیم بر آن شد که به قید قرعه به هشت نفر به میمنت میلاد امام هشتم(ع) هدایایی اعطا شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کاشمر هم گفت: دانشگاه محل تولید علم و تربیت نیروی متخصص و متعهد است، کارکنان دانشگاه در این راه نقش مهمی دارند.

مرادعلی احمدزاده شهری اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت کرامت انسانی در محیط‌‏های اداری امری حسنه و لازم است. شما کارکنان یقین در این راستا دارای عملکرد مثبتی هستید.
وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، افزود: دولت وامدار خون شهیدان است ما در راستای ادای دین به آرمان‏‌ها و ارزش‌‏ها مقدس نظام جمهوری اسلامی در تلاشیم تا ادامه دهنده راه شهیدان و امام شهیدان و مقام معظم رهبری باشیم. روز کارمند به عنوان یکی از روزهای اصلی هفته دولت روز گرامیداشت خدمات شما عزیزان و سایر کارکنان مراکز و نهادهای مختلف است. داشتن وجدان کاری گامی مهم در وفاداری به خون شهیدان است.
احمدزاده با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بر لزوم افزایش سطح آگاهی‏‌های سیاسی کارکنان، استادان و دانشجویان تاکید کرد و افزود: مردم ما دارای بینش بالای سیاسی هستند. همه با قوانین آشنا هستیم. رعایت مقررات در امر انتخابات باید مدنظر همه ما باشد. محیط دانشگاه عرصه خوبی برای تشویق حضور حداکثری در انتخابات پیش رو است.
حاضران در مراسم بعد از اقامه نماز جماعت به زیارت مزار سه شهید گمنام آرمیده در این واحد رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *