آموزش 2 هزار کارآموز توسط مرکز فنی و حرفه‌ای کاشمر

ابوالفضل خبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: مهدی واعظی مربی فعال در حرفه کشاورزی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاشمر پس از کسب رتبه نخست در استان، موفق به کسب رتبه دوم در بین مربیان فعال این حرفه در سطح کشور شده است.

وی با تبریک کسب این موفقیت به تنها مربی کشاورزی در فنی و حرفه‌ای کاشمر گفت: سابقه کار، مدرک تحصیلی، تألیفات و مقالات مرتبط، رهگیری اشتغال، جذب بازار کار و درصد قبول شدگان کارآموزان بخشی از ملاک‌های سنجش برای ارزیابی مربی نمونه بوده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاشمر با اشاره به اینکه تربیت نیروهای مستعد و توانمند به صورت حرفه‌ای با گذراندن دوره‌های آموزشی از وظایف فنی و حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش همواره درصدد است با ارتقای سطح کیفی و علمی زمینه رضایتمندی کارآموزان را در آموزش مشاغل مختلف فراهم کند.

وی با بیان اینکه فعالیت رشته کشاورزی با پذیرش کارآموزان علاقمند در فنی و حرفه‌ای کاشمر از سال 1382 آغاز شده است، یادآور شد: تاکنون بیش از 2 هزار کارآموز در رشته‌های گلخانه، قارچ صدفی، قارچ دکمه‌ای، ورمی کمپوست، زعفران کاری، گیاهان دارویی، باغبانی و فضای سبز در این مرکز آموزش دیده‌اند.

خبازی با تأکید بر اینکه آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای بر مبنای تقاضامحوری نه کارآموزمحوری است که بر پایه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در حوزه کشاورزی از 52 ساعت تا 250 ساعت بوده که با توجه به نوع رشته متفاوت است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاشمر با اشاره به اینکه آموزش‌دیدگان دوره‌های کشاورزی با ایجاد شبکه نسبت به رصد بازار، قیمت‌گذاری مناسب محصولات تولیدی و زمان مناسب برای کشت مناسب اقدام می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه عمده کارآموزان آموزش دیده از روستاها هستند بالغ بر نیمی از آنها در حرفه‌ای که آموزش دیده‌اند مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *