سومین همایش اقتصاد مقاومتی در کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سومین همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت آب و برق 12 شهریور ماه با حضور وزیر نیرو، مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیرآبفای استان و جمعی از مسئولان محلی در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قاری قرآن و پخش سرود ویژه شهرستان و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد، محمد اسماعیل‎نیا، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توصیه‌های رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی را باید جدی گرفت، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی سرعت پیدا کند، باید فرایندها شفاف و غول بروکراسی شکسته شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی باید از حوزه شعار دادن خارج شویم و به سمت تحقق اهداف انقلاب حرکت کنیم، بیان کرد: در این زمینه مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر باشند.

اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به زمان تحریم‌ها نیست، افزود: این برنامه مربوط به همه دوران‌هاست و می‌تواند به عنوان یک برنامه هدفمند و همیشگی مطرح شود.

وی ابراز کرد: اگرچه برخی اقتصاد مقاومتی را راهکاری در دوران بحران معرفی می‌کنند، اما اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری لزوماً برای مواقع بحران نیست، گرچه در بحران نمود آن بیشتر است، ولی این اقتصاد واقعیتی است که اگر هر ملتی بتواند بر آن تأکید کرده و خود را با آن عجین کند، به پیروزی می رسد.

وی با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه و جدی گرفتن توصیه های رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: در حال حاضر باید همه تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد.

در ادامه مراسم حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، مولد و بر مبنای توانمندی‌های ملی و درونی کشور است و اینگونه نیست که بخواهد حلقه محاصره‌ای در دور کشور بکشد و آن را محصور کند، اظهار کرد: بر این اساس نگاه اقتصاد مقاومتی باید به صادرات و بازار دنیا باشد.

چیت‌چیان عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مشارکت مردم، فعال کردن تمام سرمایه انسانی و تمامی منابع مادی و طبیعی است که خداوند به سرزمین ما عطا کرده است لذا برای پیشرفت حداکثری و پیشبرد اقتصاد کشور باید از تمام ظرفیت‌های موجود و بازارهای دنیا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقاء جایگاه ایران در صحنه بین‌المللی طی دوسال اخیر اقداماتی از سوی دیپلمات‌های ایران در عرصه سیاست خارجی انجام شد و موفقیت‌هایی در زمینه مذاکرات هسته‌ای به دست آمد و ایران را در جایگاه رفیعی در دنیا قرار داد، گفت: تا دو سال قبل دشمنان قصد تغییر نظام ایران را داشتند اما آنان دریافتند این ایده پوچشان امکان‌پذیر نیست لذا امروز بر اساس منطق و در سایه ایستادگی مردم و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش سیاستمداران، ایران در جایگاه والایی قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، وزیر نیرو در بدو ورود به غبارروبی شهدای سید حمزه(ع) رفت و در ادامه نماز ظهر و عصر را در آرامگاه شهید مدرس اقامه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *