همایش پیرغلامان، مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی در کاشمر برگزار شد

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از کاشمر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشمر ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: اینکه امروز در این همایش از پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی تجلیل می‌شود امری ارزشمند و در راستای ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات این قشر زحمتکش و پرتلاش در ترویج فرهنگ اهل بیت است.

حجت‌الاسلام قاسمعلی مجیدی با بیان اینکه مداحان در کنار روحانیون در مجالس عزاداری و ذکر مصیبت ائمه اطهار نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح آگاهی و هدایت نسل جوان می‌توانند ایفا کنند، خاطرنشان کرد: همان طور که در شهادت‌ها و وفات‌های ائمه معصومین برنامه‌ها و محافل عزاداری باشکوهی برگزار می‌شود و مردم نیز استقبال خوبی دارند باید تلاش کنیم در اعیاد و جشن‌ها نیز محافل جشن وسرور را باشکوه برگزار کنیم.

رئیس کانون مداحان کاشمر نیز هدف از برگزاری این همایش را در واقع تجلیل و ارج نهادن به مقام پیشکسوتان و پیرغلامان و شعرای آئینی در خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این محفل فرصت مغتمنی برای آمادگی مداحان اهل بیت در آستانه ورود به ماه محرم باشد.

محمدحسین داوری با تأکید بر اینکه محرم در حقیقت ماه پیروزی خون بر شمشیر و سربلندی اباعبدالله الحسین از امتحان بزرگ الهی است، یادآور شد: در این راستا مداحان و شاعران اهل‌بیت همواره کوشیده‌اند تا قیام امام حسین(ع) برای زنده‌نگه داشتن اسلام را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنند.

وی با اشاره به فعال‌ شدن کانون مداحان کاشمر و برگزاری سومین دوره انتخابات این کانون در شهرستان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با شناسایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت در شهرستان و صدور کارت شناسایی برای آنها، از فعالیت افراد غیر در این حوزه جلوگیری کنیم.

رئیس کانون مداحان کاشمر تصریح کرد: مردم مومن دومین شهر زیارتی خراسان رضوی همواره در برگزاری محافل عزادارای و میلاد اهل‌بیت پیشتاز هستند بنابراین ظرفیت خوب و مناسبی برای رشد و ارتقای جایگاه مداحی نیز به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *