هدررفت 29 درصدی آب در روستاهای کاشمر

دیر امور آبفای کاشمر شبکه‌های فرسوده را عامل هدررفت 29.5 درصدی آب در روستاهای کاشمر دانست.

سید حسن مؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، با بیان اینکه این هدررفت در شبکه‌های توزیع است، افزود: همه‌ساله در حد توان، بخشی از این شبکه‌های فرسوده را ترمیم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمر شبکه سه روستا از ابتدای انقلاب است، عنوان کرد: امسال شبکه توزیع سه روستای ابراهیم آباد، تجرود و نامق به‌طور کامل تعویض می‌شود.

مؤذن با اعلام اینکه برای تعویض کل شبکه‌های توزیع در روستاها نیازمند اعتبار خاصی هستیم، گفت: اولویت‌های تعویض شبکه‌های روستا بر اساس عمر شبکه و میزان پرت آب و سایز لوله‌هاست.

وی با بیان اینکه با خشکسالی‌های چندین ساله بحمدالله تا کنون با مشکلی برخورد نکرده‌ایم، بیان کرد: به جز یک روستای “بند قراء” که مشکل منابع آبی دارد، در سایر روستاها هیچگونه مشکلی نداریم.

مؤذن گفت: اگرچه حجم ذخایر آب کم است، اما مجتمع‌های آبرسانی این مشکل را پوشش می‌دهند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشمر، عنوان کرد: بعضی از روستاها چون یک مخزن آب دارند به محض خاموش شدن، اگر چاه نداشته باشد آبی نخواهند داشت، اما روستاهایی که دارای مجتمع هستند یک چاه که خاموش شود بلافاصله چاه دیگری وارد مدار می‌شود و مشکلی در این خصوص ندارند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما به سمت ایجاد مجتمع‌های آبرسانی است، افزود: در بخش مرکزی 6 روستا و بخش کوهسرخ 14 روستا دارای چاه هستند که اگر هر کدام خاموش شود با مشکل مواجه می‌شویم، اما در مجتمع بالاولایت 11 روستا دارای سه چاه و مخزن مادر هستند که از یک مجموعه استفاده می‌کنند.

مؤذن در پایان به وجود 26 هزار و 227 مشترک در بخش مرکزی و کوهسرخ اشاره کرد و افزود: مبلغ بدهی روستاییان به این اداره 110 میلیون تومان است که بیشتر مربوط به بخش مرکزی با 18 هزار مشترک است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *