اماکن عمومی، منازل و مدارس کاشمر از نظر ایمنی فقیرند

ایرنا- مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: اماکن عمومی، منازل و مدارس این شهر از فقر ایمنی رنج می برند.

رضا بوژمهرانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمتر منزل مسکونی، مکان عمومی و حتی مدرسه و اداره کاشمر در مواجهه با حوادث ایمنی دارند و حتی به سیستم اعلام حریق نیز مجهز نیستند.
وی اظهار کرد: سردر برخی مدارس به گونه ای است که در صورت بروز حادثه امکان ورود ماشین های آتش نشانی به مدارس وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 23 آتش نشان در دو ایستگاه شهر کاشمر در سه نوبت کاری مشغول خدمت هستند افزود: طی یک سال اخیر 286 حادثه در این شهرستان اتفاق افتاده که 133 مورد از آنها حریق بوده است.
وی گفت: مزاحمت حیوان با 75 مورد، محبوس شدن در آسانسور با 16 مورد و نجات خودرو در کوهستان با 15 مورد به ترتیب در رتبه های بعدی حوادث قرار دارند.
بوژمهرانی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی کاشمر نیازمند تجهیزات روز است افزود: در زمینه تجهیزات و لباس مخصوص با مشکل مواجه هستیم.
وی اظهار کرد: به دلیل فواصل زیاد روستاها با ایستگاههای آتش نشانی شهر امکان خدمات دهی به موقع و مطلوب به آنها وجود ندارد.
وی همچنین با گلایه از مزاحمت های بسیار تلفنی گفت: از هر 20 تماس با آتش نشانی، 18 تماس مزاحمت تلفنی است.
وی به شهروندان توصیه کرد تلفن 125 را بیهوده اشغال نکنند زیرا ممکن است همزمان با این گونه تماس ها در مکان دیگری حادثه ای روی داده و نیازمند کمک باشد.
بوژمهرانی با تأکید بر لزوم آشنایی مردم با نکات ایمنی افزود: در راستای ارائه آموزشهای شهروندی تمام کودکان مهدهای کودک با نکات ایمنی آشنا شده و آموزش های لازم را فرا گرفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *