تعاونیها نیازمند منابع مالی با سود کم هستند

فرماندار کاشمر گفت: تعاونیها نیازمند منابع مالی با سودهای بسیار کم هستند لذا ارائه تسهیلات با سودهای 21 و 24 درصد مشکلات این بخش را حل نمی کند.
به گزارش اداره روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی مهدی فروزان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کاشمر افزود: 170 تعاونی در این شهرستان فعالیت می کنند که با مشکلات زیادی از جمله سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید بطور جدی در موضوع اشتغال ورود پیدا کرده لذا تلاش می کند امسال میزان اعتبارات مشاغل خانگی سر و سامان یابد.

فرماندار کاشمر افزود: پارسال 288 فقره مجوز مشاغل خانگی برای این شهرستان صادر شد و با هشت میلیارد و 994 میلیون ریال اعتبار 226 نفر برا دریافت این تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

وی گفت: با این وجود به دلیل اتمام سال مالی، بانکهای عامل فقط به 82 نفر سه میلیارد و 160 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کردند.

فروزان افزود: به گفته مدیران بانکها نبود تضمین کافی توسط صاحبان طرحها و مطابقت نداشتن طرحها دلیل اصلی پرداخت نشدن تسهیلات به افراد بوده است.

وی تعهد امسال این بخش را شش میلیارد و 150 میلیون ریال برای بانکهای ملی، ملت و تجارت اعلام کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر نیز گفت: هر چند اعتبارات مشاغل خانگی پارسال با سودهای 21 درصد بود اما امسال این اعتبارات به صورت قرض الحسنه است.

حسین ملوندی افزود: بر اساس آخرین آمار پرداختی، بانک ملت با 20 مورد پرداختی مقام نخست و بانک توسعه تعاون با 18 فقره پرداخت تسهیلات مقام دوم را از این نظر در کاشمر دارند. کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *