سیل بنیان‌کن موادمخدر منجر به از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌ها شده است

فرمانده انتظامی کاشمر گفت: سیل بنیان کن مواد مخدر اقشار مختلف مردم را گرفتار خودش کرده، به طوری که منجر به از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌ها شده است.

خبرگزاری فارس: سیل بنیان‌کن موادمخدر منجر به از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، ابوالقاسم باقری ظهر امروز در مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور کاشمر اظهار داشت: امروزه سیل بنیان کن مواد مخدر اقشار مختلف مردم را گرفتار خودش کرده، به طوری که منجر به از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی پرچمدار برقراری نظم و امنیت است، گفت: تقدیم 3 هزار و 700 شهید و 12 هزار مجروح در راستای برقراری نظم و امنیت در کشور گواه فعالیت مستمر نیروی انتظامی در عمل به وظایف محوله است.

رئیس پلیس کاشمر با تأکید بر این که انتظار مطالبه امنیت و نظم به تنهایی از پلیس، خواسته مطلوب و معقولی نیست خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک امنیت پایدار در جامعه باید همه نهادها و اقشار مختلف مردم نیروی انتظامی را کمک و همراهی کنند تا در انجام وظایف محوله موفق باشد.

وی با ابراز تأسف از شیوع مصرف مواد مخدر در بین اقشار مختلف مردم یادآور شد: در حال حاضر 71 درصد پرونده‌ها ریشه در مباحث اعتیاد و مواد مخدر دارد؛ به همین جهت باید نسبت به آگاهی و اطلاع رسانی جامعه در بحث اعتیاد به مواد مخدر اقدامات جدی و اساسی انجام داد.

باقری با اشاره به تأثیرپذیری دانشجویان از آنان خواست در انتخاب و معاشرت با دوستان خود دقت بیشتری انجام دهند تا گرفتار مشکلات نشوند.

وی با بیان اینکه باب ورود به اعتیاد و مصرف مواد مخدر از سیگار و قلیان آغاز می‌شود، تصریح کرد: اگرچه متأسفانه استفاده‌کنندگان از قلیان مدعی هستند که استفاده از قلیان ضرری برای آنهاد ندارد اما بر اساس یک تحقیق انجام شده مشخص شده که یک پوک سیگار 9 سی‌سی و یک پوک قلیان 45 سی‌سی وارد ریه می‌کند.

فرمانده انتظامی کاشمر استفاده از گوشی‌های موبایل و عضویت در شبکه‌های اجتماعی را یکی دیگر از راه‌های ایجاد مشکل و گرفتاری عنوان کرد و افزود: مخالف استفاده از تکنولوژی نیستیم؛ اما در مرحله نخست باید فرهنگ استفاده از این تکنولوژی ر برای جلوگیری از آسیب‌ها در جامعه نهادینه کنیم.

باقری با بیان اینکه نیروی انتظامی با شماره تماس 197 آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات است از دانشجویان خواست در صورت نیاز به حضور پلیس و گزارش تخلفات با تلفن 110 تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *