اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» در کاشمر برگزار شد

اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» عصر روز گذشته با حضور معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در کاشمر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» همزمان با اولین روز محرم عصر روز گذشته، 23 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی و جمعی از مسئولان در امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه در محرم یاد کربلا و قیام سید الشهدا(ع) دوباره زنده می‌شود؛ گفت: این قیام محافظ قرآن، اسلام و ارزش‌های اسلامی است و اتصال اجتماع به نهضت عاشورا نجات بخش است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: همانطور که حضرت سید الشهدا(ع) نجات بخش بودند، اتصال خانواده و اجتماع به طور صحیح و مطابق دستور ائمه(ع) به نهضت عاشورا و ماجرای کربلا و محرم نجات بخش خواهد بود.
fوی با تأکید بر اینکه نباید با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و ضعیف تاریخ از اصل ماجرای عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) باز بمانیم، اظهار کرد: در طول تاریخ یکی از تلاش‌های اساسی دشمنان اهل بیت(ع) و بشریت این بوده که وقتی نمی‌توانند یاد امام حسین(ع) و درس‌های قیام او را از بین انسان‌ها و متدینان حذف کنند، محتوای آن را تغییر دهند.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی افزود: محور مباحث روحانیون و خطبا باید قیام امام حسین(ع) با نوعی به روز رسانی همراه باشد لذا در دخالت دادن قیام امام حسین(ع) با مسائل زندگی امروزمان باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید محور عاشورا و اصول حرکت سیدالشهدا(ع) در شعر آئینی و محتوای مداحی رعایت شود و هیئات و حسینیه‌ها که به دنبال اصل آزادگی در عصر کنونی‌ هستند، این آزادگی را زیر پرچم امام حسین(ع) پیدا کنند و در جای جای زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه به سیره امام حسین(ع) عمل شود.
f

همایش لبیک یا حسین(ع) امسال برای دومین سال با حضور مردم عاشق و دلداده خاندان عصمت و طهارت(ع) در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد و شرکت‌کنندگان همنوا با مدیحه‌سرایی مداحان به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *