به دلیل عدم همراهی مسئولان سنت 200 ساله نخل گردانی و حرکت کاروان بنی‌اسد در کاشمر برگزار نشد

برای نخستین سال و با وجود استقبال مردم و حضورشان در خیابان‌های سطح شهر سنت 200 ساله نخل گردانی و حرکت کاروان بنی‌اسد در کاشمر برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، همه ساله و در عصر روز دوازدهم محرم، اهالی روستای فدافن از توابع بخش مرکزی کاشمر براساس سنتی 200 ساله با حرکت نمادین کاروان بنی‌اسد و آئین نخل گردانی مراسم خونخواهی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را اجرا می‌کنند، اما امسال با وجود حضور مردم عاشق و دلداده خاندان اهل بیت(ع) در خیابان‌ها برای تماشای این کاروان، در کمال ناباوری متوجه عدم حرکت دسته بنی‌اسد شدند و ناامید به خانه‌هایشان برگشتند.

یکی از عوامل برگزارکننده حرکت کاروان بنی‌اسد به خبرنگار فارس گفت: براساس سنتی قدیمی حرکت این کاروان از ورودی شرقی شهر کاشمر آغاز و با عبور از خیابان قائم، میدان انقلاب(مرکزی)، خیابان امام خمینی(ره)، میدان آزادی و خیابان خرمشهر وارد آستانه امامزاده سید حمزه(ع) می‌شد و در آنجا عزاداران در سوگ شهادت قافله سالار کربلا و یاران باوفایشان به سر و سینه می‌زدنند.

حمید خزاعی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف مردم در خیابان‌های مسیر حرکت برای تماشای این کاروان به حدی بود که گاهاً حرکت کاروان نیز با مشکل مواجه می‌شد، گفت: در سال‌های اخیر نیروی انتظامی مانع از حرکت این کاروان در میدان انقلاب(مرکزی) و خیابان امام خمینی(ره) شد و خیابان 15 خرداد را به عنوان مسیر جدید حرکت کاروان تعیین کرد.

وی با بیان اینکه مسیر تعیین شده به جهت کم عرض بودن و ازدحام جمعیت مشکلاتی را برای حرکت به وجود آورد و تنها یک سال از این مسیر حرکت کردیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته با هماهنگی انجام شده، مسیر را مجدد تغییر دادیم و حرکت کاروان را همچون سنوات گذشته از ورودی شرقی شهر کاشمر آغاز و با عبور از خیابان قائم، میدان انقلاب(مرکزی)، خیابان شهید مدرس و بلوار شاهد قصد ورود به مجموعه زیارتگاه شهید مدرس را داشتیم که متأسفانه با برخورد نامناسب مسئولان، مجموعه مراسم را در داخل بلوار به پایان رساندیم.

خزاعی با انتقاد از برخورد نامناسب مسئولان زیارتگاه شهید مدرس و جلوگیری از حضور عزاداران در زیارتگاه تصریح کرد: به همین جهت امسال تصمیم گرفتیم تا کاروان را علی‌رغم میل باطنی به راه نینداخته و شرمنده شهروندان بمانیم.

وی یادآور شد: امیدواریم حرکت نکردن کاروان بنی‌اسد در کاشمر تلنگری برای مسئولان شهر برای همکاری و اتخاذ تدابیر لازم برای فراهم کردن زمینه جهت حرکت کاروان بنی‌اسد در سال‌های آتی باشد

4 پاسخ

  1. ﻓﻘﻂ ﻳﮏ ﺟﻤﻠﻪ ﺯﻳﺒﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ
    ﺍﮔﺮ ﺩﻳﻦ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺁﺯﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ
    ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺴﻮﻼﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﻭﻧﻴﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ و ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺷﻬﺮ ﻭﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺴﻮﻼﻥ ﺍﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﻣﺪﺭﺱ ﻣﺘﺎﺳﻔﻴﻢ
    ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﺨﺸﺪ

  2. سلام ای کاش در مورد کاروان شام غریبان حسینیه جانثاران گزراشی تهیه میکردید

  3. مسئولین به کجا می اندیشند که مانع چنین حرکت عظیمی هستند

  4. سلام باتشکرازهمه دست اندرکاران دسته بنی اسد وسپاس به پاس تلاشهایشان به عرض میرسانم اگرمسولان چنین تصمیمی گرفتند به خاطر برخی ناهنجاریها ازجمله درگیرها درسطح مسیر وامامزاده سیدحمزه ع بوده است اگر کنترل کامل وکافی وبرنامه ریزی دقیق داشتید چنین نبود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *