جلوی ترویج عرفان‌های دروغین در کاشمر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته 29 آبان‌ماه با بیان اینکه باید با کسانی که درس نخوانده معلم قرآن و اخلاق می شوند و با رفتن به منبرهر چه می خواهند می گویند برخورد شود، افزود: متاسفانه در همین شهر کاشمر عده زیادی پای این همه منبرها می‌نشینند و به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهند که جای تاسف دارد.

وی با اعلام اینکه این افراد بی‌سواد با قیافه‌های فریب دهنده از عرفان و اخلاق سخن می‌گویند، از کسانی که پای منبر این افراد می‌نشینند خواست اگر واقعأ به دنبال فراگیری اخلاق هستید پای درس معلمانی که درس خوانده و باسواد هستند، بنشینید.

یعقوبی در همین خصوص با انتقاد از ترویج عرفان‌های دروغین از مسئولان مربوطه خواست جلوی ترویج این گونه عرفان‌های دروغین در کاشمر را گرفته و با عاملان ترویج این گونه عرفان‌های بی پایه و اساس برخورد کنند.

وی با تاکید براینکه بسیج باید به این مسائل وارد شده و جلوی این گونه جلسه‌ها و ترویج عرفان‌های دروغین و کاذب که ریشه و اساس ندارد را بیگرد، بیان کرد: قبل از رفتن به اینگونه جلسات با معلمان واقعی اخلاق و قرآن صحبت کنید بعد اگر خواستید به این جلسات بروید.

حفظ کشورهای منطقه به وسیله تفکر بسیجی است

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج و گرامیداشت یاد امام راحل در تشکیل این نهاد مقدس در سال 58 گفت: امام قبل از پیروزی انقلاب مردم را برای حضور در صحنه‌ها بسیج کرده بود.

خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه در آن زمان ساماندهی مراسمات و مدیریت کارها توسط خود مردم صورت می‌گرفت، افزود: امام(ره) به خوبی مردم را در برابر سرنوشتشان متعهد و مسئول کرد به طوری که تواسنتند این انقلاب شکوهمند را با حضور بسیجی مردم به پیروزی برسانند.

وی با اشاره به اینکه اگر امام خمینی(ره) در آن زمان اعلام کردند باید 20 میلیون بسیجی داشته باشیم چون آینده جهان اسلام را به خوبی دیده بودند و می‌دانستند جهان اسلام نیاز به بسیج پیدا می‌کند، اظهار کرد: امروز در عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین تفکر بسیجی فعال است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه تاکنون کشورهای منطقه به به خاطر تفکر بسیجی که دارند حفظ شده است، عنوان کرد: اگر تفکر بسیجی نبود عراق، غزه، لبنان و یمن از دست رفته بود و سوریه سقوط می‌کرد.

وی وجود تفکر بسیجی را عامل اصلی ماندگاری این کشورها دانست و اظهار کرد: امروز بخشی از تفکر بسیجی را در حلقه‌های صالحین می‌ینیم که با تشکیل جلسات در خصوص مسائل مختلف تبادل نظر و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و با خواندن کتاب‌های مختلف موجب رشد علمی، فکری و سیاسی جامعه می‌شوند.

استقلال کشور به وجود بسیج است

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج همانند درختی است که روز به روز تنه آن قوی‌تر می‌شود و دیگران را هم در زیر سایه خود نگه می‌دارد، گفت: امروز استقلال کشور به وجود بسیج است.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه امروز بسیج خاورمیانه را زیر چتر خود قرار داده هرچند کفار از این رشد بسیار ناراحت و خشمگین هستند و مدام برای نابودی آن نقشه می‌کشند، به ماموریت‌های مختلف بسیج اشاره کرد و گفت: مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، توسعه اقتصاد مقاومتی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و عرفان‌های نوظهور و کاذب، مبارزه با اعتیاد و ماهواره و… از جمله ماموریت‌های اصلی بسیج است.

وی همچنین وحدت ملی و امنیت کشور را از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج دانست و گفت: بسیج باید مراقب نفوذ و جاسوسی و تروریست‌ها که برای ترور برنامه‌ریزی می‌کنند باشد و جلوی آن‌ها را بیگرد.

آمریکا و صهیونیست عامل حملات فرانسه

وی در ادامه به حملات تروریستی اخیر در کشور فرانسه اشاره کرد و افزود: همانند این حوادث در گذشته در ایران و هم اکنون در عراق و لبنان اتفاق می‌افتد اما هیچ کدام در محکومیت این حوادث عکس العملی نشان ندادند؛ معتقدیم همین حوادث هم ساخته دست صهیونیست وآمریکا است و آینده ثابت خواهد کرد حملات 11 سپتامبر و حوادث اخیر با طراحی قبلی بوده است.

وی با انتقاد از اینکه در حملات اخیر تمامی خبرنگاران روی حملاتی که به یک کشیش شده زوم کرده و می‌خواهند به گونه‌ای جلوه دهند که تروریست‌ها در کلیسا بوده‌اند، افزود: از کشور ایران هم افراد بسیاری در مساجد شهید شدند آن زمان این خبرنگاران کجا بودند و چرا حرفی نزدند.

وی با اعلام اینکه این افراد درصدد هستند به نام اسلام مسلمانان را تحقیر کنند و روحیه انقلابی مسلمانان را به انحراف بکشند، عنوان کرد: آن‌ها درصدد هستند با به راه انداختن جنگ‌های صلیبی و اسلام‌هراسی ابتکار عمل را از روسیه و ایران در منطقه بگیرند و خودشان با عنوان مبارزه با تروریست سوریه را اشغال کنند.

خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه دشمنان باید بدانند این بار با صخره عظیمی به نام بسیج و ایران و ملت سوریه که با تفکر امام و انقلابی پیوند خورده مواجه هستند و نخواهند توانست به اهداف خود برسند، تصریح کرد: آن‌ها در صدد هستند در تمام دنیای اسلام قتل و جنگ راه بیندازند و بگویند حق مسلمانان است.

وی شیرین جلوه دادن کشتار مسلمانان در کام جهانیان را از اهداف دشمنان دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف تشکیل داعش به همین خاطر بود اما باید بدانند به زودی این توطئه‌ها گریبان خودشان را خواهد گرفت.

دفتر امام جمعه به روی همه گروه‌های سیاسی باز است

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات و شروع رفت و آمدهای کاندیداهای احتمالی انتخابات گفت: باید زمینه برای ساختن حماسه‌ای ملی و باشکوه آماده شود.

وی با بیان اینکه در این مدت ممکن است نهاد امامت جمعه مورد مشورت افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و هسته‌های مخالف سیاسی قرار گیرد و کسانی برای مشورت پیش من بیایند و از فعالیت‌ها و اهداف خود گزارش دهند، افزود: دفتر امام جمعه به روی همه گروه‌های سیاسی برای تبادل نظر باز است و از مشورت همه دوستان و نیروهای فعال در عرصه‌های سیاسی استفاده می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه تریبون و فضای نماز جمعه برای همه است و نمی‌تواند شکل و رنگ خاصی بگیرد و حتی کسانی که در ستاد نماز جمعه خدمت می‌کنند در روز جمعه همه باید رنگ عمومی بگیرند، بیان کرد: تریبون نماز جمعه و فضای آن جدا از بیرون نماز جمعه برای همه است هرچند در بیرون مصلای نماز جمعه نیروهای ستاد آزاد هستند و از هر کس بخواهند می‌توانند حمایت کنند.

خطیب جمعه کاشمر در پایان با اشاره به اینکه کاندیداهای انتخابات در این مدت نباید همدیگر را تخریب نکنند، گفت: شما سرمایه‌‌ها و نیروهای فرهیخته شهرستان هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *