وزیر بهداشت درگذشت دکتر پویان را تسلیت گفت

در جریان سانحه رانندگی در جاده شادمهر – کاشمر تنها متخصص جراح مغز و اعصاب این شهرستان جان باخت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این حادثه ساعت 12.50 دقیقه ظهر دیروز در کیلومتر پنج جاده کاشمر – شادمهر طی برخورد خودروی سواری با یک دستگاه کامیون رخ داد.
بنابراین گزارش طی بررسی اولیه مشخص شد راننده خودروی سمند که از کاشمر به سمت مشهد در حرکت بوده به دلیل انحراف به چپ با کامیون حامل نوشابه که از سمت مشهد به کاشمر در حال حرکت بوده برخورد کرده است.
طی این حادثه دکتر علی پویان راننده خودرو سواری سمند در دم جان باخت.
طبق گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر مرحوم پویان امروز برای انجام پاره ای کارهای اداری عازم مشهد بود و دچار سانحه شد.
وی افزود: تاکنون برای سالها مجبور بودیم بیماران ضربه مغزی کاشمر را به رغم راه اندازی بخش آی.سی.یو اما بخاطر فقدان جراح متخصص مغز و اعصاب به مشهد اعزام کنیم که با حضور مرحوم دکتر پویان قرار بود بیماران ضربه مغزی در کاشمر مداوا شوند.
وزیر بهداشت در گذشت جانگداز دکتر پویان؛ جراح مغز و اعصاب در سانحه رانندگی را تسلیت گفت
متن پیام تسلیت وزیر بهداشت به شرح زیر است:
دکتر علی پویان، انسانی شریف از خیل بزرگ مردان و دلیر زنانی بود که در قامت طبیبانی دلسوز و درد آشنا، خدمت در نقاط محروم را برمی گزینند؛ از آرامش خود و خانواده شان چشم می پوشند تا دردی را التیام و جان هموطنی را حیات دوباره بخشند. ایشان ستارگان درخشان آسمان پر فروغ علم این سرزمین کهن هستند که پرتو دانش، اخلاق و انسانیت شان جاودان خواهد ماند. ستاره های بی افولی که راهنمایان فردا و فرداهای جوانان برومند ایران عزیز خواهند بود.

اما صد افسوس که سرمایه هایی چنین گران قدر در حوادثی جان به جان آفرین تسلیم می کنند که پیشگیری از آنها دشوار نیست.

اینجانب درگذشت جانگداز دکتر پویان (جراح مغز و اعصاب) را به همسر و خانواده محترمش، جامعه پزشکی و مردم شریف ایران تسلیت عرض می نمایم. در حالی که می دانم جای خالی چنان انسان ارجمندی به سادگی پر نخواهد شد، در عین حال اطمینان دارم، سپید پوشان این دیار با ایمان و عزمی راسخ، راه او را ادامه خواهند داد؛ انسانهای شریفی که رفع رنج و درمان درد هموطنان را بر آسایش خویش ترجیح می دهند.

دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

گفتنی است؛ دکتر پویان بعد از سالها به منظور تامین نیروی متخصص، در بیمارستان کاشمر مشغول به کار شد و روز قبل از این حادثه، نخستین عمل جراحی خود را در شهرستان کاشمر انجام داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *