اشک های اعضای شورای شهر کاشمر در جلسه علنی

image512543

فضای جلسه علنی شورای شهر کاشمر که پس از حادثه دلخراش رانندگی در گذرگاه خونین کاشمر به شادمهر اتفاق افتاد و جوانترین جراح مغز و اعصاب کشور را قربانی کرد، متأثر از این حادثه بود.

به گزارش کاشمری؛ به نقل از کاشمر بصیر، فضای جلسه علنی شورای شهر کاشمر که ساعاتی پس از حادثه دلخراش رانندگی در گذرگاه خونین کاشمر به شادمهر اتفاق افتاد و جوانترین جراح مغز و اعصاب کشور را قربانی کرد، متأثر از این حادثه بود.

مسئول کمیسیون بهداشت شورای شهر در این جلسه در حالی که گریه می کرد و تأثر سایر اعضای شورا را به همراه داشت گفت: مرحوم دکتر پویان جوانترین جراح مغز و اعصاب کشور بود که با ۳۱ سال سن یک پزشک بسیار با اخلاق مؤدب و دلسوز محسوب می شد.

دکتر محمد صادقی افزود: در کاشمر شاهد حوادث رانندگی زیادی هستیم و با توجه به اینکه ضربه مغزی های فراوانی در این حوادث وجود دارد لذا حضور یک جراح مغز و اعصاب در این شهرستان ضروری بود و شبکه بهداشت و درمان موفق شده بود پس از ۱۵ سال پیگیری، یک جراح مغز و اعصاب را برای کاشمر جذب کند که در همین راستا مرحوم دکتر پویان از ابتدای آذرماه کار خود را در کاشمر شروع کرده بود.

وی که به شدت اشک می ریخت اظهار داشت: این مرحوم روز قبل اولین عمل خود را در کاشمر بر روی یک بیمار ضربه مغزی با موفقیت انجام داد و خود من حدود نیم ساعت با او صحبت کردم و این پزشک ارزشمند از اینکه برای خدمت به کاشمر که از داشتن جراح مغز و اعصاب محروم است آمده ابراز خوشحالی می کرد و در حالی که ظهر امروز به مشهد می رفت تا وسایل خود را برای اقامت در کاشمر به همراه بیاورد دچار حادثه در گذرگاه خونین شد و این فرشته نجات هم قربانی سهل انگاری های مسئولان در تعریض این جاده شد.

دکتر صادقی تصریح کرد: تا کی می خواهیم بنشینیم و بگوییم که اعتبار برای تعریض این جاده وجود ندارد؟ و چند نفر باید در این مسیر خونین قربانی شوند تا وزارت راه و شهرسازی مجاب به اجرای این پروژه شود؟
وی ادامه داد: سال گذشته ۲۶ نفر در این جاده جان خود را از دست دادند و امسال هم از ابتدای سال شاهد حوادث خونینی بوده ایم که به عنوان مثال در یک حادثه یک خانواده به طور کامل از بین رفت و در حادثه اخیر هم یکی از نخبگان این مملکت و جوانترین جراح مغز و اعصاب کشور جان خود را از دست داد.

صادقی خاطرنشان کرد: جراحی مغز و اعصاب جزو سخت ترین رشته های دانشگاهی است و هر کسی نمی تواند در این رشته تحصیل کند و حالا آیا درست است که در این جاده های غیراستاندارد شاهد از دست رفتن این سرمایه های با ارزش کشور باشیم.

وی تصریح کرد: از ظهر امروز که این حادثه دلخراش رخ داده است تعدادی از پزشکان متخصص که قرار بود به کاشمر بیایند از حضور در این شهرستان انصراف داده اند و گفته اند که حاضر نیستند در این جاده پر خطر رفت و آمد کنند.
رییس شورای شهر کاشمر هم در این جلسه با ابراز تأسف شدید از این حادثه تلخ اظهار داشت: تمامی شهروندان و عزیزانی که در این جاده جان خود را از دست داده اند برای ما عزیز و با ارزش هستند اما از دست رفتن یک جراح مغز و اعصاب که پس از سال ها پیگیری به کاشمر اعزام شده بود و یکی از سرمایه های کشور به حساب می آمد فاجعه عظیمی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

مهندس سیدحسین حسینی افزود: این کشور سرمایه هنگفتی را هزینه کرده بود تا این جوان به این درجات بالای علمی برسد و مردم کاشمر خوشحال بودند که بالأخره یک جراح مغز و اعصاب در این شهرستان آغاز به کار کرده است ولی بی توجهی ما مسئولان و به ویژه مسئولان رده بالای استانی و کشوری برای تعریض این جاده باعث شد که این سرمایه ارزشمند از دست برود.

یک پاسخ

  1. با سلام و تسلیت به کلیه عزیزانی که اندوه از دست دادن این پزشک گرانقدر را به دوش می کشند
    متاسفانه دولت ما وام خرید خودرو دارد ولی سرمایه گذاری برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی در جهت درست کردن و احداث جاده ندارد ما در همه چیز رکورد داریم در فروش 110 هزار خودرو در 6 روز و از دست دادن جوان ترین پزشک جراح در یک حادثه به دلیل نبود جاده استاندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *