محفل ادبی «ماه مجلس» در کاشمر برگزار شد

گروه هنر: محفل ادبی «ماه مجلس» در آستانه هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و فرارسیدن ایام اربعین حسینی، شب گذشته با حضور اساتید برجسته شعر کشور در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل ادبی «ماه مجلس» در آستانه هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و فرارسیدن ایام اربعین حسینی، شب گذشته، هشتم آذرماه به همت مؤسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس با حضور اساتید برجسته شعر کشور در کاشمر برگزار شد.

در این مراسم که در محل دانشگاه پیام نور برگزار شد، اساتید برجسته شعر کشور و خراسان رضوی از جمله علی‌محمد مودب، هادی عرفان‌پور، محمدجواد غفورزاده(شفق)، محمدعلی سالاری‌ثانی، غلامرضا شکوهی و احمد فغانی از اساتید پیشکسوت انجمن ادبی رضوی حضور داشتند.

در این محفل که با هدف بزرگداشت مقام شامخ شهید آیت‌الله مدرس و معرفی ایشان به عنوان اسوه و الگوی مقاومت برای جوانان برگزار شد؛ علی‌محمد مودب، مؤلف کتاب «عاشقانه‌های پسر نوح»، شاعر جوان آئینی‌سرای برجسته کشور در این محفل سوگواری به شعرخوانی پرداخت.

بر اساس این گزارش، جمعی از شاعران کشوری، استانی و منطقه ترشیز کهن و علاقه‌مندان به ادب فارسی در این محفل شعرخوانی حضور داشتند و قبل از برگزاری این مراسم کارگاه آموزشی در محل دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر برگزار شد.

12 تن از شاعرانی از جمله مودب، عرفان‌پور، محمدجواد غفورزاده(شفق)، محمدعلی سالاری‌ثانی، غلامرضا شکوهی، ریحانه کاردانی، هاشم‌زاده و اسکندری، حجت‌الله نبوی، احمد فغانی، حاج آقا اعتقادی و سارا بهشتی به قرائت آخرین سروده های خود در وصف شخصیت و ویژگی‌های بارز شهید مدرس و نیز مبارزات سیاسی وی پرداختند و یاد و خاطره شهید سید حسن مدرس را گرامی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *