همزمان با هشتادمین سالگرد شهید مدرس؛ کنگره ملی شهید مدرس در کاشمر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حمزه سپهریان، مدیرعامل آستانه مقدسه موسی‌الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس ظهر امروز، نهم آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس در محل این آرامگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم به‌زودی پوستر کنگره ملی شهید مدرس رونمایی شود، افزود: حق شهید آیت‌الله مدرس است که به ابعاد فقهی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ایشان بیشتر پرداخته شود.

سپهریان از أخذ موافقت‌نامه‌ها و مجوزهای لازم جهت برگزاری این کنگره خبر داد و افزود: بحمدالله همکاری خوبی بین آستان قدس رضوی، مجلس شورای اسلامی و مؤسسات فرهنگی دیگر جهت برگزاری هرچه باشکوهتر برگزار شدن این کنگره وجود دارد؛ در این راستا همزمان با هشتادمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، برگزاری کنگره ملی این شهید دین و سیاست برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه، با بیان اینکه مراسم روز مجلس با حضور محمدرضا باهنر، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی فردا، 10 آذرماه از ساعت 8:30 در جوار آرامگاه شهید مدرس برگزار می‌شود، عنوان کرد: رونمایی از تمبر یادبود اختصاصی شهید آیت‌الله مدرس، کتاب گلواژه‌های ماندگار متعلق به شخصیت‌های برتر کشوری، سیاسی و اجتماعی که در خصوص آیت‌الله مدرس و مجتمع فرهنگی مدرس مطالبی بیان کردند و دستخط شهید آیت‌الله مدرس که توسط یکی از بستگان ایشان به موزه شهید مدرس اهداء شده است، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

مدیرعامل آستانه مقدسه موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس با اشاره به اینکه در مراسم سالگرد شهید مدرس، امسال 14 مراسم برنامه‌ریزی شده و در حال عملیاتی شدن است که اجرای این برنامه‌ها تا روز جمعه، 13 آذرماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: برای مسابقه غیر حضوری ماه مجلس از طریق وب‌سایت مجتمع و مؤسسه از 30 استان کشور می‌توان شرکت کرد.

وی برگزاری نماز جمعه، محفل ادبی شهید آیت‌الله مدرس همراه با کارگاه آموزشی با حضور شعرای کشوری و استانی، درس اخلاق مدیران شهرستان، همایش بانوان ولایی با حضور بانوان بسیجی و ولایت مدار شهرستان، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان اعزامی از آستان قدس رضوی و جلسات قرآنی سطح شهر کاشمر در جوار آرامگاه را از دیگر برنامه‌های هفتاد هشتمین سالگرد شهید مدرس دانست.

سپهریان در ادامه با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی حرم تا حرم از امامزاده سید حمزه(ع) تا آرامگاه شهید مدرس همراه با قرائت زیارت اربعین در جوار زیارتگاه ایشان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های درس حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها و کلاس‌های درسی تعدادی از مدارس شهرستان در جوار آرامگاه ایشان از دیگر برنامه‌های سالگرد شهید مدرس است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: مطالبی که تاکنون از زبان شهید آیت‌الله مدرس در مورد اقتصاد مقاومتی بیان شده و مطالبی که در مورد ابعاد شخصیتی ایشان وجود داشته است، پس از گردآوری و چاپ در اختیار مبلّغان حوزه‌های علمیه، روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته تا محور سخنرانی‌های خود را در سطح مساجد و تکایا در مورد معرفی شهید مدرس قرار دهند.

مدیرعامل آستانه مقدسه موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس از تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت شهید مدرس در شهرستان با محوریت مدیریت آرامگاه، کتابخانه و کارشناس موزه آرامگاه شهید مدرس خبر داد و افزود: این دبیرخانه در آستان قدس رضوی زیرنظر دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی و معاون فرهنگی شکل گرفته است که جلسات آن به‌صورت فصلی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تقدیر از فرماندار و شورای ترافیک به دلیل نام‌گذاری بزرگراه حدفاصل کاشمر به خلیل‌آباد به نام بزرگراه شهید آیت‌الله مدرس گفت: نام‌گذاری این بزرگراه ادای احترام به شهید مدرس و گرامیداشت یاد و خاطره آن برای مسافران و زائران است.

یادآور می‌شود، مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس، فردا صبح همزمان با دهم آذرماه، روز مجلس با حضور جمعی از نمایندگان و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در جوار آرامگاه مرد دین و سیاست برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *