آنفلوانزادر کاشمر جان یک مادر باردار راگرفت

کاشمر-بیماری آنفلوانزا که تا کنون جان بسیاری از هموطنان ما را در سراسر کشور به مخاطره انداخته با شیوع در شهرستان کاشمر در خراسان رضوی جان یک مادر باردار را گرفت.
فرماندار کاشمر در گفت و گو با مهر با تایید این خبر اظهار کرد: در حال حاضر تعداد چهار نفر مشکوک به آنفلوانزا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند اما تاکنون آزمایشات این افراد مبنی بر ابتلا به این بیماری تأیید نشده است.

مهدی فروزان با ابراز تاسف از مرگ یک مادر باردار و در اثر ابتلا به آنفلوانزا نیز گفت: به رغم توصیه های مورد نیاز به ایشان که باید طول درمان را جدی می گرفتند ولی متاسفانه این بانوی کاشمری با بی توجهی به این موضوع مرگ خود را رقم زد.

وی با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد اظهار کرد: این بیماری در کنترل کامل است و تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای افراد بیشتری به این بیماری گزارش نشده است.

فروزان با تاکید براینکه متخصصان عفونی در سطح شهر فعال هستند و کنترل کاملی بر اوضاع دارند گفت: علاوه بربیمارستان های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) درمانگاه های دو درمانگاه خصوصی ایثارگران و کوثر به صورت شبانه‌روزی و درمانگاه عصمتیه و فرهنگیان با فزایش ساعت کاری به بیماران خدمات رسانی می کنند.

نیاز به تعطیلی مدارس و اعلام وضعیت ویژه نیست

فرماندار کاشمر با تاکید براینکه مردم باید با رعایت و توجه به مسائل بهداشتی در راستای پیشگیری اقدام کنند افزود: با توجه به کنترل این بیماری در شهرستان تصمیمی به تعطیلی مدارس گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه تمام خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی روستایی نیز فعال و نسبت به این موضوع دارای حساسیت لازم هستند ادامه داد: به تمامی مدیران مدارس و مهد های کودک اعلام شده است در صورت برخورد با موارد مشکوک به متخصصان عفونی اطلاع داده شود و با مرخصی دانش‌آموزان مشکوک به سرماخوردگی موافقت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *