سهم صفر درصدی قرآن از وقف‌های کاشمر

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به ثبت یک وقف فرهنگی و قرآنی در این شهر گفت: نیکوکار خیراندیش یک واحد تجاری را جهت تأمین هزینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مسجد فاطمه الزهرا(س) کاشمر وقف کرد.
حجت الاسلام محمدصادق خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به ثبت یک وقف فرهنگی و قرآنی در کاشمر گفت: نیکوکار خیراندیش یک واحد تجاری را جهت تامین هزینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مسجد فاطمه الزهرا(س) کاشمر وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه این ششمین وقف جدید طی سال جاری در شهرستان است، ابراز کرد: در تلاش هستیم تا فعالان قرآنی و خیران که می توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، را شناسایی و در این بخش هدایت کنیم.

وی با اعلام اینکه علی اکبر بخشی، خیر کاشمری یک واحد تجاری به مساحت 12 متر مربع به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال را وقف کرد، گفت: یکی از نیازهایی که شدیداً اوقاف به آن محتاج است، وقف‌های قرآنی بوده که متأسفانه تاکنون سهم قرآن از وقف‌ها در این شهرستان صفر اعلام شده است.

خلیلی با بیان اینکه این واقف در اقدامی خداپسندانه و در راستای ارتقای فرهنگ وقف در جامعه اسلامی یک واحد تجاری را با نیت صرف فعالیت های فرهنگی و قرآنی مسجد فاطمه الزهرا(س) وقف کرد، اظهار کرد: اگر وقف‌های قرآنی در سطح جامعه گسترش یابد، قطعاً فعالیت‌های قرآنی به‌خصوص در زمینه حفظ، قرائت و تفسیر را راحت‌تر انجام خواهیم داد.

وی با اظهار تأسف از اینکه به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب، حافظان قرآن از مرحله مسابقات استان نمی‌توانند به مراحل بالاتر راه یابند، گفت: متأسفانه موقوفات قرآنی سهم بسیار ناچیزی در کنار سایر موقوفات دارند که جا دارد در این خصوص فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد.
حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه دشمن با تمام وجود و قوا در مقابل ارزش‌های دینی و انقلابی ما صف کشیده است، تصریح کرد: در حال حاضر که دوره جنگ نرم است، نیازی به تجهیز به جنگ‌افزارهای نظامی و زرهی در برابر تهاجم و جنگ نرم دشمنان نیست.

وی از کاشمر به عنوان یکی از 15 شهر وقفی کشور نام برد و گفت: در حدود 1500 موقوفه با 12 هزار رقبه وقفی در این شهرستان وجود دارد که بیشتر در خصوص نشر معارف اسلامی به ویژه ترویج مکتب امام حسین(ع) وقف شده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر این که با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در بحث موقوفات، می‌توان معارف اسلامی را بازگو کرد، عنوان کرد: هدف از وقف و ایجاد موقوفات، توسعه و نشر معارف اسلامی است نه این که درآمد موقوفات تنها با اطعام و سفره پهن کردن هزینه و تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *