از اعتراض قصابان نسبت به افزایش عوارض و بهای خدمات تا پی گیری شهرداری برای ساماندهی کشتاردر جلسه علنی شورا

طرح اعتراض قصابان نسبت به افزایش عوارض و بهای خدمات در کشتارگاه تا پی گیری شهرداری برای ساماندهی امور در کشتارگاه مهم ترین موضوع جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر بود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کاشمر 24، در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر صورتجلسه قصابان کاشمر که با امضای رئیس اتحادیه صنف شان به شورای اسلامی شهر کاشمر ارسال شده بود آمده است: صنف قصابان راجع به نرخ تثبیتی عوارض کشتارگاه با توجه به دو برابر شدن آن مخالفت دارد، در ضمن پیشسرد کشتارگاه مبلغ 2 هزار تومان هر کبیلو افزایش می یابد و با دو برابر شدن عوارض کشتارگاه مبلغ هزار تومان هر کیو گوشت افزایش پیدا می کند که این مورد هم در حق مردم و هم در حق فروشنده و تولید کننده اجحاف می شود و باعث می شود که مردم شهرستان گوشت مورد نیاز خود را از روستاهای همجوار تهیه و تأمین می نمایند، لذا با توجه به توضیحات فوق سلامت مردم در خطر جدی قرار می گیرد.

در ادامه این صورتجلسه که رونوشت آن به فرمانداری، شورای شهر و شهرداری، دامپزشکی، امام جمعه، نماینده مردم و شبکه بهداشت ارسال شده است آمده است: در مورد تاریخ مصرف گوشت آیا دو روز تأیید شده بهداشت مورد تأیید می باشد که مورد قصابان به اجرا گذاشته شده است؟

در صورت عدم موارد فوق قصابان خواهان نظارت جدی بهداشت و دامپزشکی تا شعاع 15 کیلومتری کاشمر را دارند. افرادی که به صورت غیر مستقیم به قصابان و کشتارگاه خدمات می رساندن با گرانی عوارض و دادن خدمات جدید کتشارگاه باعث بیکاری عده ی جدیدی از همشهریان می شود؛ در ضمن هیچ نوع تضمینی بابت نگه داری گوشفند و گوشت از جانب مسئول کشتارگاه قابل قبول نیست. ضمنا افزایش نرخ عوارض کشتارگاه بدوه هیچ هماهنگی با صنف و رئیس اتحادیه انجام گرفته است.

در ادامه شهردار کاشمر با اشاره به لزوم تأمین فرآورده های خام دامی برای استفاده شهروندان گفت: شهرداری کاشمر در کشتارگاه دام به دنبال سر و سامان دادن و نظارت دقیق و جدی به موضوع کشتار است تا از خروج گوشت های فاقد تأیید دامپزشکی جلوگیری کند.

جعفر سلیمانی با تأکید بر این که شهرداری در راستای تأمین زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام داده و تلاش می کند کمبودها و نیازهای زیرساختی را فراهم کند یادآور شد: شهرداری در بحث واگذاری کشتارگاه به دنبال کسب منفعت نیست، بلکه درصدد است با واگذاری آن به بخش خصوصی بتواند ضمن ارتقای خدمات، گوشت سالم و بهداشتی مورد تأیید دامپزشکی را به بازار عرضه کند.

وی با بیان این که بخش خصوصی که امسال مدیریت کتشارگاه را بر عهده گرفته دارای سوابق مثبت و مورد تأیید مجموعه دامپزشکی و شورای شهر در بحث ارائه خدمات در کشتارگاه است خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر گوسفندی که در کشتار می شود پس از تأیید دامپزشکی لیبلی به لاشه نصب می شود که در آن زمان کشتار و تاریخ مصرف آن درج شده است که این مهم باعث نارضایتی و گلایه قصابان شده است.

شهردار کاشمر با اشاره به بیماری های مشترک انسان و دام و جلوگیری از مبتلا شدن مردم به این گونه بیماری ها از طریق مصرف گوشت آلوده و غیربهداشتی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که کشتار با رعایت دقیق موازین شرعی و بهداشتی انجام شود و با درج مشخصات از زمان کشتار بر روی لاشه مردم بتوانند با اطمینان از این فرآورده استفاده کنند.

وی با تأکید بر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به آثار و مضرات استفاده از گوشت های فاقد لیبل و مهر تأییدیه دامپزشکی تصریح کرد: در راستای حفظ سلامتی مردم با اطلاع رسانی باید به سمتی حرکت کنیم که شهروندان از خرید گوشت های فاقد مهر دامپزشکی و لیبل مشخصات کشتار خودداری کنند.

سلیمانی با بیان این که در حال حاضر آمار کشتار در کشتارگاه کاهش یافته است ابراز داشت: دستگاه های متولی نظارت بر کشتارهای غیر مجاز و عرضه آن باید در این راستا با شناسایی متخلفین مانع از ورود این گوشت ها به واحدهای قصابی شوند.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر نیز با اشاره به مراقبت و حفاظت از سلامت شهروندان خواستار تأمین زیرساخت های موردنیاز در مجموعه کشتارگاه از سوی شهرداری و نیز نظارت جدی دستگاه های متولی بر کشتارهای غیر مجاز شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *