فعالیت 99 بازرس و سربازرس در انتخابات کاشمر

رئیس هیئت بازرسی کاشمر با اشاره به فعال شدن 99 بازرس و سربازرس در امر برگزاری انتخابات در این شهرستان گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی از دید هیئت بازرسی دور نمی‌ماند و فعالیت‌های تبلیغاتی رصد می‌شود.

مهدی برامکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کاشمر بر اساس قانون ابلاغی به ازای هر صندوق یک بازرس ثابت و به ازای هر 20 صندوق ثابت و سیار یک سربازرس انتخاب شده است.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آنان تا پایان انتخابات افزود: بر اساس ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند 76 آیین انتخابات خبرگان رهبری، وظایف هیئت بازرسی مشخص و در این زمینه گزارشات هیئت بازرسی انتخابات استان حسب مورد به 3 مرجع قانونی اعلام و ارجاع می‌شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار و رئیس هیئت بازرسی کاشمر در ارتباط با نحوه انتخاب افراد هیئت بازرسی و بازرسان صندوق یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی افرادی که انتخاب شده‌اند، خوش نامی، بی‌طرفی و مقبولیت بومی و اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه انجام تبلیغاتی خارج از محدوده ذکر شده در قانون، تخلف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه وظیفه هیئت بازرسی، شناسایی تخلفات و برخورد با آن است، لذا تلاش می‌کنیم با رصد فعالیت‌های تبلیغاتی فضایی مناسب برای برگزاری یک انتخابات قانونی و سالم توأم با شور و نشاط انتخاباتی فراهم کنیم.

برامکی، اوج کار و فعالیت هیئت بازرسی انتخابات را هفته تبلیغات کاندیداها و روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: شرح وظایف هیئت بازرسی برای اشرافیت در زمینه بازرسی و نظارت ابلاغ شده و در جلسه‌ای تمام اعضا آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *