ساخت فرودگاه کاشمر با مانع کمبود بودجه مواجه است.

محمد اسماعیل نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس ساخت فرودگاه در شهر کاشمر را یک الزام دانست و اظهار داشت: ساخت این فرودگاه در بودجه سال 95 دیده شده و برای آن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیر راه و شهرسازی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز ساخت فرودگاه کاشمر، تصریح کرد: برای این فرودگاه می‎توان 3 کاربرد مسافر، بار و آموزش را در نظر گرفت.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با بیان اینکه شهر کاشمر مرکز 8 شهرستان خراسان رضوی است، اظهار کرد: تربت حیدریه، فیض آباد، خلیل آباد، بجستان، گناباد و چند شهر دیگر همگی می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند.

اسماعیل نیا ادامه داد: همچنین برای این فرودگاه می‌توان کاربری امداد و نجات نیز در نظر گرفت تا بتوان در صورت بروز حادثه از امکانات و زیرساخت‌های فراهم شده در آم استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر کاشمر در تولید محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت هم اکنون سالانه حدود 100 تن زعفران، 30 الی 40 هزار تن پسته، 500 هزار تن انار و تناژ بالایی از محصولات گلخانه‌ای استان در کاشمر تولید می‌شود که با استفاده از صادرات هوایی می‌توان از تلفات آن کاست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید براینکه در اختصاص امکانات به شهرستان‌ها باید عدالت رعایت شود، تصریح کرد: تعداد زیادی از شهرهای کشور که مراکز استان‌های جدیدالتاسیس هستند دارای فرودگاه بوده و این در حالی است که هیچ استفاده مناسب و یا بهره وری اقتصادی از این امکان و زیرساخت نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *