افتتاح کانون فرهنگی هنری مسجد در روستای محروم گندم بر از توابع شهرستان کاشمر‎ Inbox

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ ارشاد اسلامی کاشمر : جواد روشندل رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :با توجه به محرومیت روستاهای دور افتاده نسبت به عدم برخورداری اززیرساختهای فرهنگی وهنری، از اول بهمن ماه سال جاری با مجوز صادر شده از سوی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد در روستای گندم بر از روستاهای محروم این شهرستان یک باب کانون مسجد رسماً فعالیتهای فرهنگی و هنری خود را آغاز میکند.
وی همچنین اظهار داشت: از مجموع 67 کانون فرهنگی هنری مساجد 22 کانون در شهر کاشمر و بقیه آنها در روستاهای دو بخش مرکزی و کوهسرخ این شهرستان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستاها در شهرستان کاشمر، رسیدگی به امور این کانونها به ویژه در روستاها نیاز به تأمین نیروی انسانی و تاسیس دفتر نمایندگی دبیرخانه در شهرستان احساس می شود تا با اشراف بیشتر و اطلاعات کاملتر نیازسنجی لازم برای کانونها صورت گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: مکاتبات بسیاری در این خصوص صورت گرفته اما مسئولان معتقدند نمایندگی تنها در شهرستانهایی تاسیس می شود که فرمانداری ویژه دارند.
وی با اشاره به ارتباط کاری کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساختار فرهنگی آنها افزود: بر اساس وظایف دید و بازدیدهایی از این کانونهادر سطح شهرستان داریم اما با این حال راه اندازی دفتر نمایندگی ضروری است.
روشندل ادامه داد: تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز از طریق دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان رضوی با جلب مشارکتهای مردمی صورت می گیرد اما با فعالیت دفتر نمایندگی در شهرستان رسیدگی به وضعیت کانونها بهتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *