کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده در آتش‌نشانی کاشمر

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از کمبود نیروی متخصص، توانمند و آموزش دیده در آتش‌نشانی کاشمر گفت: متأسفانه در شورای شهر کاشمر ابتدایی‌ترین وسایل اطفای حریق نظیر سطل شن یا کپسول آتش‌نشانی وجود ندارد.
خبرگزاری فارس: کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده در آتش‌نشانی کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام میثم خزاعی صبح امروز در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شورای شهر کاشمر اظهار داشت: آتش‌نشانی نزدیکترین تشکیلات به مردم است، لذا نیروها و پرسنل این مجموعه باید افرادی توانمند و آموزش دیده باشند تا در حوادث بتوانند بهترین تصمیم و خدمات‌رسانی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به حوزه گستردگی شهر و روستا به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی و به ازای هر هزار نفر یک آتش‌نشان نیاز است، یادآور شد: مدت زمان رسیدن تیم آتش‌نشانی به محل حادثه کمتر از چهار دقیقه و شعاع عملکرد هر ایستگاه آتش نشانی 3 هزار متر است.

مسئول کمیسیون پژوهش شورای شهر کاشمر با تأکید بر اینکه آتش‌نشانی‌ها باید دارای 2 گروه عملیاتی اطفای حریق و نجات باشند افزود: علاوه بر حضور یک مسئول آموزش و پیشگیری و یک کارشناس بررسی علت‌های حریق، آمادگی جسمانی آتش‌نشانان از جمله اولویت‌های جذب و به‌کارگیری افراد در این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مأموران فعال در حوزه آتش‌نشانی باید تحت آموزش‌های به روز قرار داشته باشند، گفت: پیشگیری، آموزش و اطفای حریق سه محور اصلی و مورد تأکید در آتش‌نشانی در جلوگیری از ضررهای مالی و جانی است.

خزاعی نامناسب بودن کوچه‌ها برای تردد خودروهای آتش‌نشانی به ویژه در بافت فرسوده و مرکزی شهر را مهم‌ترین چالش جدی برای امدادرسانی در زمان وقوع حادثه دانست و تصریح کرد: در شهرک صنعتی به دلیل فاصله زیاد و مجموعه مسکن مهر برای ساکن بودن جمعیت زیاد و فاصله با ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیازمند راه‌اندازی ایستگاه است.

این عضو شورای شهر کاشمر با تأکید بر آموزش، تقویت و به روز کردن نیروهای متخصص و توانمند در آتش‌نشانی از واگذاری این بخش به بخش خصوصی مخالفت کرد و گفت: باید در جلوگیری از خسارت‌های حوادث موضوع بیمه شهروندی، آموزش شهروندان، رفع مشکلات و دغدغه‌های آتش‌نشانان، تکمیل و تجهیز ملزومات مورد نیاز برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی در موقع بروز حادثه و نظارت جدی بر عملکرد فعالیت آتش‌نشانی در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *