مجلس باید محور وحدت ملی باشد

مردم شهرستان کاشمر امروز با حضور گسترده در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن، بار دیگر حماسه حضور خود در صحنه را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، در شهر کاشمر اقشار مختلف مردم در یک روز آفتابی اما سرد از مسیر خیابان امام تا امامزاده سید حمزه (ع)، راهپیمایی کرده و با دادن شعارهای انقلابی حماسه حضور خود را به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی در شهرستان کاشمر از ساعت 10 صبح از میدان انقلاب آغاز و تا میدان آزادی ادامه داشت و سپس با حضور در بقعه متبرکه سید حمزه (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ سید قاسم یعقوبی امام جمعه کاشمر، به پایان رسید.

در این مراسم امام جمعه کاشمر در اجتماع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن با گرامی‌داشت یاد و خاطره مبارزان و مجاهدان ملت ایران که 37 سال پیش با همدلی، وحدت، پشتیبانی و اطاعت از امام، طاغوت را به زیر کشیدند و با مبارزه علیه ظلم و ستم، نظام اسلامی را در کشور به پا کردند، اظهار کرد: امروز هم برای حفظ اقتدار نظام به وحدت و همدلی مردم نیاز است.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه کاشمر، با قدردانی از مردم که امروز با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی و به‌رغم همه توطئه‌های دشمن، برای حفظ انقلاب به صحنه آمده و باردیگر حماسه آفریدند، عنوان کرد: انقلاب ما انفجار نور بود و از تمرکز نیرو و تجمع انرژی ایجاد شد. امام انرژی محبوس ملت را آزاد کرد و در سایه این توان، استبداد و استعمار و استکبار را از سرزمین ارزشمند ایران فراری داد.

وی با بیان اینکه امام راحل در سایه ایجاد نهضت انقلابی، ملتی که سال‌ها در وحشت ساواک و ظلم و ستم استبداد، انرژی خود را از دست داد با آگاهی دادن و تقویت احساس مسئولیت و تکلیف شمردن حضور آنان در صحنه و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد منجسم و قدرتمند کرد و مردم در سایه این فرهنگ آنان مقتدر شدند، گفت: امام خمینی (ره) این جسارت را در مردم ایجاد کرد که آنان مرگ برآمریکا و مرگ بر طاغوت​ بگویند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در سایه حفظ وحدت و پایبندی به آرمان‌ها، مردم با پشتیبانی خود انقلاب را حفظ کردند و به یاری دین خدا آمدند و با نصرت الهی شاهد پیروزی انقلاب و حفظ نظام هستیم، به ناراحتی دشمن از توانمندی ما اشاره کرد و افزود: آنان در ابتدای انقلاب فکر می‌کرند ملت ایران چیزی ندارد و با به هم ریختن نظام سیاسی کشور و انحلال ارتش ضعیف است اما به حکم امام و تحقق شعارهای خون بر شمشیر پیروز است و توپ و تانک اثر ندارد؛ قدرت و عظمت ملت ایران دشمن را غافلگیر کرد.

وی با بیان اینکه منافقین کوردل در داخل ایران با فریب جوانان می‌خواستند بازویی برای استکبار باشند اما ملت با همان شعار منافقین را از صحنه بیرون کرد، گفت: اگرچه آن‌ها فکر می‌کردند ایران با دست خالی و با توجه به به هم ریختن نظام سیاسی کشور سه روزه می‌توانند به ایران وارد شوند اما از توانمندی و قدرت ملی که در درون مردم نهفته بود و مردم با​ ایستادگی در برابر دشمنان آن‌ها را عقب رانده و سیلی محکمی به آن‌ها​ زدند.

یعقوبی با اعلام اینکه برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی شاهد شهادت مردان و زنان این سرزمین بودیم و مردم از جان خود گذشتند لذا دشمن به دست و پا افتاد و با صدور قطع‌نامه و… وارد عمل شدند و ملت ایران با حفظ اقتدار قطع‌نامه را پذیرفت، بیان کرد: اینک ملت ایران اقتدار خود را در عرصه سیاست، سازندگی، هسته‌ای و دیپلماسی نشان داده و جوانان درعرصه علمی، فناوری، هسته‌ای، موشکی، نظامی و پرچم سربلندی ملت را به اهتزاز در آورده‌اند تا به دشمن نشان دهند جوانان این کشور با کسب موفقیت‌های پرشمار اقتدار کشور را به رخ دشمن می‌کشند و مایه سرفرازی هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در برابر تحریم‌ها مقاومت کردیم، هرچند 12 سال دشمن ما را در بدترین شرایط قرار داد اما با مقاومت مردم و راهنمایی رهبری توانستیم این تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم و در مبارزه دیپلماسی با دست پر به سراغ دشمن رفته و با توانمندی‌های کسب شده در این مدت یک بازی برد برد انجام دادیم، تصریح کرد: به یاری خداوند در عرصه دیپلماسی اقتدار کسب شد و امروز دفاع موشکی ما مایه مباهات است و صنایع هسته‌ای و هوا و فضا راتوسعه دادیم و از نظر دموکراسی بزرگترین نظام مردم سالاری دینی را حفظ کردیم.

نماینده ولی فقیه در کاشمر با بیان اینکه هرچند مردم در سال 88 بزرگترین مشارکت را در انتخابات داشتند اما بازهم دشمن به دست و پا افتاد و فتنه 88 را آفرید، افزود: مردم بار دیگر در 9 دی اقتدارشان را به رخ دشمن کشیده و توطئه آن‌ها راخنثی کردند و امروز نیز ملت ایران همان توانمندی و بصیرت خود را نشان دادند و با همان بصیرت و شناخت در هفتم اسفند پای صندوق‌های رأی می‌روند و مردانی که عصاره ملت و اهل مبارزه باشند را انتخاب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان نسل سوم و چهارم از جوانان اول انقلاب الهام بگیرند و بسیجی‌وار به جنگ نرم دشمن رفته و آنان را عقب برانند و فرهنگ قرآن وشهادت را به سراسر دنیا بفرستند و در برابر فرهنگ دشمن مبتکرانه عمل نمایند، عنوان کرد: شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن مقدمه حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفند است.

یعقوبی با اشاره به اینکه مردم باید تلاش کنند نمایندگانی مومن، سالم و پیرو راه امام و رهبری را انتخاب کنند، افزود: مجلس باید محور وحدت ملی باشد زیرا در سایه وحدت ملی، اقتدار و امنیت ملی خواهیم داشت.

وی​ با قدردانی از حضور پرشور مردم که مقدمه انتخابات رافراهم آورده و به صحنه آمده اند، ابراز امیدواری کرد؛ در هفتم اسفند دوباره مردم حماسه بیافرینند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه در انتخابات هر کس با هر سلیقه‌ای باید به گونه‌ای رفتار کند که وحدت حفظ شود، اظهار کرد: همه با اعتقاد به راه امام و ولایت در انتخابات باید حضور یابیم تا مشکلات کشور در سایه حضور نمایندگانی کارآمد که برای نظام ریل‌گذاری درست می‌کنند و دولت‌ها با حرکت بر روی آن اقدام کنند، رفع شود.

وی با بیان اینکه وجود مفاسد اقتصادی و سیاسی و اخلاقی زیبنده نظام اسلامی نیست لذا مردم انتظار دارند کشوری امن، سالم و قدرتمند از نظر سیاسی و اقتصادی وفرهنگی داشته باشند، گفت: در این راه نمایندگان، دولتمردان و قوه قضائیه باید به میدان بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *