طرح بسیج سلامت نوروزی در کاشمر آغاز شد

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت کاشمر از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

سیدعلی سیادتی صبح امروز در حاشیه مانور اکیپ‌های بازرسی از ادارات و نهادهای شرکت‌کننده در این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: این طرح سراسری از یکم اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین سال آینده به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای افزایش و ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت و نظارت بر تمامی اماکن مرتبط با این حوزه و حفظ سلامت شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی برگزار می‌شود، یادآور شد: اکیپ‌های بازرسی بهداشت محیط در مدت 45 روز اجرای این طرح با مراجعه به تمامی اماکن عرضه محصولات خوراکی، اسکان و سایر مکان‌هایی که با سلامت مردم سر و کار دارد بر نحوه عرضه محصولات و خدمات آنها نظارت می‌کنند.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت کاشمر با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز و اماکن عمومی خاص نظیر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز تفریحی، گردشگری، تاریخی، زیارتی و اقامتی در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ورودی مسافر و زائر به شهرستان و نیز افزایش فعالیت برخی از مراکز در بحث عرضه آجیل، خشکبار، شیرینی و میوه تلاش می‌کنیم با بازرسی‌های منظم و مکرر در حفظ مسئولیت و وظایف محوله در این طرح سلامت مردم را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر کارشناسان و بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان، ادارات دامپزشکی، آب و فاضلاب روستایی و اورژانس نیز مشارکت و همکاری دارند.

سیادتی با اشاره به فعالیت شبانه روزی اکیپ‌های بازرسی بهداشتی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضا و سایر مجوزهای بهداشتی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره 190 ستاد فوریت‌های سلامت محیط تماس و یا موارد را به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *