فعالیت بیش از 6 هزار معلم و اشتغال به تحصیل 25 هزار دانش‌آموز در مدارس این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش کاشمر در سالن اجتماعات مجتمع خدمات رفاهی فرهنگیان این شهر اظهار داشت: باید در راستای محقق شدن انتظارات و نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در اعتلای رشد و پرورش افراد موثر تلاش کرد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت توسعه شهرستان، استان و کشور در گرو داشتن آموزش و پرورشی فعال و پویاست ابراز داشت: در قرن 21 جهان به سرعت مسیر خودش را بدون لحظه‌ای توقف می‌پیماید؛ لذا با توجه به اینکه کشور ما جزو کشورهای در حال توسعه است باید به سمت جهانی شدن حرکت کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه بی‌سوادی و عدم آگاهی انزوای جهانی به همراه دارد افزود: بدون توجه به مقوله آموزش و پرورش مسیر نابودی را برای خودمان رقم می‌زنیم؛ به همین جهت ضرورت دارد برای رسیدن به یک سواد به روز و سطح آگاهی کامل باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان، رکن اصلی و انسان ساز آنها آموزش و پرورش است یادآور شد: دانایی در کنار توانایی است لذا بدین منظور باید آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت توسعه در جامعه نهادینه و مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه نگاه به خلاقیت‌های دانش‌آموزان از وظایف دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت است که باید ضمن شناسایی این توانمندی نسبت به معرفی آن به جامعه اقدام کنند گفت: در این راستا باید کارهای خلاق و تازه در آموزش و پرورش شکل بگیرد و انجام فعالیت‌های تکراری سنوات گذشته پرهیز کرد.

وی، آموزش را نوعی سرمایه‎گذاری در راستای توانمندسازی افراد دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌ها با فرا گرفتن آموزش تبدیل به سرمایه‌های انسانی می‌شوند به همین دلیل اگر می‌خواهیم به پیشرفت و توسعه دست یابیم باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهیم.

فروزان با تقدیر از اقدام آموزش و پرورش در جهت اعتلای رشد انسان و اجباری کردن صرف صبحانه در مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش در عصر کنونی باید از تکنولوژی بهره ببرد تا بتواند مسیر توسعه و پیشرفت را به آسانی و در مدت زمان کوتاه‌تری طی کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 6 هزار معلم و تحصیل 25 هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان کاشمر، ایجاد حس همدلی و همبستگی بین دانش‌آموزان و معلمین، افزایش فرهنگ کتابخوانی در مدارس، افزایش فرهنگ تفکر، اعتماد به نسل جوان و واگذاری امور به دانش‌آموزان، گسترش فرهنگ آینده‌نگری، ترویج کار جمعی و گروهی و تلاش در جهت آماده کردن اذهان عمومی به آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت را هفت گام توسعه‌ای برای رسیدن به اهداف متعالی در مجموعه آموزش و پرورش بیان کرد.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در بخش‌های مختلف شاهد توسعه باشیم باید به پرورش مغزهای آموزش یافته در نظام آموزشی توجه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *