اولین هتل سه ستاره در کاشمر احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، مهدی فروزان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقدمات کار برای احداث هتل سه ستاره شهرستان و زائرسرای بسیار مجهز در بام کاشمرامامزاده سید مرتضی فراهم شده و نقشه‌های مربوطه نهایی شده است، گفت: به‌زودی شاهد عملیات اجرایی احداث هتل در شهرستان خواهیم بود.

وی با تأکید براینکه کاشمر باید به معنای واقعی به عنوان دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور معرفی شود، افزود:اگر می‌خواهیم تورهای زیارتی و گردشگری برای کاشمر فراهم کنیم و کاشمرگردی را در استان و کشور باب کنیم باید شهرستان از هتل و مهمانپذیر مناسبی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه اگر در این پروژه مشکلاتی هم بوده در حد توان تلاش شده با همکاری تمامی مسئولان ادارت مرتفع شود، اظهار کرد: جهت ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در شهرستان نیازمند این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

فروزان با اشاره به اینکه با به نتیجه رسیدن فرجام باید از فضای کاری برای حضور بیشتر بخش خصوصی در همه زمینه‌ها استفاده کنیم، بیان کرد: با توجه به این که شهرستان کاشمر سالیانه پذیرای 3 تا 4 میلیون زائر است اما از نبود مکان اقامتی مناسب رنج می‌برد.

وی افزود: شهرستان کاشمر با وجود امامزادگان سیدحمزه (ع)، سیدمرتضی (ع) و سیدمحمد (ع) و وجود آرامگاه شهید مدرس به عنوان دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور، پتانسیل بسیار خوبی جهت سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری دارد.

فرماندار کاشمر با انتقاد از این که نبود مکان اقامتی مناسب سبب شده است تا ماندگاری زائر در این شهرستان کاهش پیدا کند، بیان کرد: وجود اماکن زیارتی متعدد و سایر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در شهرستان کاشمر سبب شده است که این شهرستان هر ساله به‌ویژه در ایام تعطیلات تابستان پذیرای میلیون‌ها زائر و مسافر از نقاط مختلف استان و کشور باشد.

وی افزود: همچنین قرار گرفتن کاشمر در مسیر اتصال جنوب کشور به سمت مشهد مقدس منجر به این شده است که بسیاری از زائران امام هشتم (ع) در مسیر حرکت به سمت مشهد از این شهر عبور کرده و در زیارتگاه‌های آن اطراق کنند.

فروزان ادامه داد: از سال‌ها پیش موضوع احداث هتل در این شهرستان مطرح بوده و حتی یک بار کلنگ احداث آن به زمین خورده است اما باز هم به نتیجه نرسیده و ما شاهد هستیم که هر ساله مسافران ورودی به این شهرستان با مشکل جدی برای اقامت مواجه هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری، نیاز مبرمی به احداث هتل و زائرسرا احساس می‌شود و سرمایه‌گذاری در این زمینه مطلوب به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *