شهرداری کاشمر با کاهش 12 میلیارد تومانی درآمد در بودجه امسال مواجه است

شهرداری کاشمر با کاهش 12 میلیارد تومانی درآمد در بودجه امسال مواجه است
مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کاشمر گفت: شهرداری کاشمر امسال با کاهش 12 میلیارد تومانی درآمد در بودجه مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، احمد غزنوی صبح امروز در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر اظهار داشت: میزان بودجه محقق شده در 10 ماهه ابتدای امسال 16 میلیارد و 500 میلیون تومان که با احتساب محقق شدن 6 میلیارد دیگر در ماه های بهمن و اسفند، بودجه محقق شده شهرداری کاشمر به حدود 22 میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه بودجه تصویب شده شهرداری برای امسال 34 میلیارد تومان است، گفت: با در نظر گرفتن تحقق حدود 22 میلیارد تومان تا پایان سال، با کاهش 12 میلیارد تومانی بودجه روبه‌رو هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه بودجه در دو بخش نقدی و غیرنقدی تنظیم می‌شود، یادآور شد: برآورد امسال در بودجه نقدی 16 تا 18 میلیارد تومان و هزینه‌های جاری شامل حقوق پرسنل و کارگران و سایر هزینه‌های جاری یک میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه عمده شهرداری‌های کشور به لحاظ درآمدی و پرداخت هزینه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات مالی در شهرداری باید بودجه را بر اساس آینده‌نگری درست تنظیم شود تا در ادامه فعالیت با مشکل مواجه نشود.

غزنوی با تأکید بر اینکه بر اساس پیش‌بینی انجام شده در بودجه امسال 4 میلیارد تومان از محل عوارض عمومی متعلق به ارزش افزوده بایستی به حساب شهرداری کاشمر واریز شود، تصریح کرد: در 10 ماهه نخست امسال 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از این مبلغ واریز شده است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به حدود 4 میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به این که بر اساس لایحه پیشنهادی دولت در برنامه ششم توسعه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، مبلغی که هر ساله بر اساس ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود با اما و اگرهایی همراه می‌شود، افزود: در صورت تصویب و اجرایی شدن این لایحه و با وضعیت مالی دولت، مبلغی که به عنوان سهم قانونی شهرداری‌ها مستقیماً به حساب واریز می‌شد از این پس دولت در قالب کمک‌ها پرداخت خواهد کرد.

این عضو شورای شهر در پایان خواستار تهیه و تنظیم بودجه شهرداری کاشمر در سال آینده بر اساس بودجه ی واقعی در راستای جلوگیری از انحراف بودجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *